Jump to content

Valg av ekkolodd.. Humminbird Matrix 37x ?


SvanenII

Recommended Posts

Hei er det noen som kan gi ett godt tips om hvilket ekkolodd som er best i prisklassen rundt Kr 5000.-?

 

Har sett på Humminbird Matrix 37X med Triduser bronze.. ser ut som en bra sak, med mulighet til å se 45 grader ut på siden (90grader tilsammen ) av båten + at kan overføre NMEA til PC..

 

Fins det ekkolodd & SW for windows?

Link to post
Share on other sites

LS-4100 har etter min mening en drittskjerm og jeg kjøpte nettopp Matrix 37X hos Seatronic i julegave til min bror i vinter. Mye bedre oppløsning og konstrast på skjermen. LS-4100 har jo pixler store som fyrstikkhoder.

 

Han ble nok veldig glad, for han har ikke montert loddet ennå....

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde valgt  Raymarine DS400X, ett meget godt lodd sies det.

www.seatronic.no

<{POST_SNAPBACK}>

 

så denne til US $274.00 på ebay, ser bra ut.. ny teknologi ,HDFI, digital handtering av signalet som gjør at "sea cutter" etc.. kan blant annt filtreres bedre. Så også at finnes sett for å flush montere dette også ser jeg.. US $25.

 

Men er ikke 3.5" skjerm for liten da? Skal ha denne plassert i taket over førerplassen.

Er ikke så viktig med farge skjerm tror jeg, men bra oppløsning på skjermen og at den kan følge med i marsjfart (24kn)

 

Så noen som klaget på Matrix 37X på nettopp dette med feil alarmering ved "høy" fart og større dybder.

 

Må ha noe som ikke blir ett irritasjonsmoment / distraherer

:crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...