SvanenII Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Hei er det noen som kan gi ett godt tips om hvilket ekkolodd som er best i prisklassen rundt Kr 5000.-? Har sett på Humminbird Matrix 37X med Triduser bronze.. ser ut som en bra sak, med mulighet til å se 45 grader ut på siden (90grader tilsammen ) av båten + at kan overføre NMEA til PC.. Fins det ekkolodd & SW for windows? Quote Link to post
Krapyl Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 (edited) Litt avhengig av svinger, men denne skulle du ha for 5000.-. http://www.furuno.no/products.asp?page=163...=1541,10〈=1 Simrad EY60 kjører på PC. Svindyrt. Edited May 24, 2005 by Krapyl (see edit history) Quote Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
SvanenII Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 ser at Nobeltec også har dette for Windows.. http://www.nobeltec.com/products/prod_sounder.asp Men da må kan kjøpe kartplotter programmet i tillegg & det benytter Transas kart (ikke C-Map) er ikke så imponert over dekningen på transas (men nå er det 1.5 år siden jeg testet disse så mye kan ha skjedd!) Quote Link to post
GeirKS Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 LS-4100 har etter min mening en drittskjerm og jeg kjøpte nettopp Matrix 37X hos Seatronic i julegave til min bror i vinter. Mye bedre oppløsning og konstrast på skjermen. LS-4100 har jo pixler store som fyrstikkhoder. Han ble nok veldig glad, for han har ikke montert loddet ennå.... Geir Quote Link to post
Sinus_nor Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Jeg hadde valgt Raymarine DS400X, ett meget godt lodd sies det. www.seatronic.no Quote Link to post
SvanenII Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Jeg hadde valgt Raymarine DS400X, ett meget godt lodd sies det. www.seatronic.no <{POST_SNAPBACK}> så denne til US $274.00 på ebay, ser bra ut.. ny teknologi ,HDFI, digital handtering av signalet som gjør at "sea cutter" etc.. kan blant annt filtreres bedre. Så også at finnes sett for å flush montere dette også ser jeg.. US $25. Men er ikke 3.5" skjerm for liten da? Skal ha denne plassert i taket over førerplassen. Er ikke så viktig med farge skjerm tror jeg, men bra oppløsning på skjermen og at den kan følge med i marsjfart (24kn) Så noen som klaget på Matrix 37X på nettopp dette med feil alarmering ved "høy" fart og større dybder. Må ha noe som ikke blir ett irritasjonsmoment / distraherer Quote Link to post
Recommended Posts