Jump to content

Trøblete tankmåler


Frisnes

Recommended Posts

Har en tank på 180l og en tankmåler som er litt "tullete".

Den har en tendens til å stoppe opp litt flr 1/2 tank. Der kan den ligge helt til den plutslig ender opp på det røde før tom tank. Er det noe som kan gjøres med dette(uten den store operasjonen)? Eller skal jeg finne frem en bok og føre litt brukstimer for å ha kontroll :-)

 

Tips noen, det er mange vise folk her så noen vet sikkert noe.

 

 

Ivar

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg byttet min i fjor uten problemer. Det var en VDO giver som passet med de pakninger og låseringer som skulle til.

 

Det går an å se på slepekontakten som gir signalene til instrumentet. Disse kan være fulle av dritt, og er du heldig kan det holde med en rengjøring. Tror jeg betalte ca 650 kroner for ny VDO giver med vippearm.

 

Halvor

Link to post
Share on other sites

Det er vanligvis nokså lett å bytte selv. Du må få tak i en giver med tilsvarende elektriske egenskaper. Også er det i en del tilfelle en fordel om de gamle monteringshullene kan benyttes. Selv har jeg stor tro på Wemas givere, de er 0-180 ohm. De er rimelige og virker solide og driftssikre. Også tror jeg at de er galvanisk skilt fra montasjeflensen (hvis det er et poeng), f.eks. Faria sin drivstoffgiver er ikke det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...