Frisnes Startet 24.Mai.2005 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2005 Har en tank på 180l og en tankmåler som er litt "tullete". Den har en tendens til å stoppe opp litt flr 1/2 tank. Der kan den ligge helt til den plutslig ender opp på det røde før tom tank. Er det noe som kan gjøres med dette(uten den store operasjonen)? Eller skal jeg finne frem en bok og føre litt brukstimer for å ha kontroll :-) Tips noen, det er mange vise folk her så noen vet sikkert noe. Ivar Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 24.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2005 tror du må bytte føleren nede i tanken..99% av tilfellene, er denne utslitt i leddet! Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 24.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2005 Skiftet min i fjor. Følte meg utrygg når jeg ikke visste hvor mye som var igjen på tanken. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frisnes Svart 27.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 takker for svar, konkrete var de også. Er dette noe man kan klare selv eller må det fagfolk til? Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 Hei! Jeg byttet min i fjor uten problemer. Det var en VDO giver som passet med de pakninger og låseringer som skulle til. Det går an å se på slepekontakten som gir signalene til instrumentet. Disse kan være fulle av dritt, og er du heldig kan det holde med en rengjøring. Tror jeg betalte ca 650 kroner for ny VDO giver med vippearm. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 Det er vanligvis nokså lett å bytte selv. Du må få tak i en giver med tilsvarende elektriske egenskaper. Også er det i en del tilfelle en fordel om de gamle monteringshullene kan benyttes. Selv har jeg stor tro på Wemas givere, de er 0-180 ohm. De er rimelige og virker solide og driftssikre. Også tror jeg at de er galvanisk skilt fra montasjeflensen (hvis det er et poeng), f.eks. Faria sin drivstoffgiver er ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Yks Svart 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 Eg har det slik at når eg slår på lanterner, så dett nivået i tanken. Ser i allefall slik ut på målaren. Nokon som veit kva dette kjem av? Sitér dette innlegget Link to post
bugs bunny Svart 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 det høres ut som om lanternene dine går til jord(-) gjennom føleren din, sjekk om alle jordpunktene dine er på plass og ikke er eiret i stykker. bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.