Ask Startet 28.November.2015 Del på Facebook Startet 28.November.2015 Hei Etter å ha pussa ned ein glasfiberbåt har pussemaskinen mista krafta. Maskinen går fint, men har ikkje kraft nok til å dra når eg set pusseflata mot noko. Dvs. at turtalet blir redusert mykje, når eg freistar å bruka maskinen. Pussemaskinen jobba hardt og lenge, når eg pussa ned den båten. I tillegg var det mykje støv. Er det noko å gjera med maskinen? Eventuelt kva? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.November.2015 Del på Facebook Svart 28.November.2015 Plukk den fra hverandre og blås den skikkelig ren med pressluft. Sjekk at det ikke har lagt seg noen harde "kaker" med pussestøv enkelte steder. Sjekk at kommutatornene er rene og at børstene beveger seg fritt i holderene. Hjelper ikke det kan du bytte lager. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
sebba2 Svart 28.November.2015 Del på Facebook Svart 28.November.2015 Kjøp ny sliper til en lapp og problemet er løst. Er ærlig talt ikke vits i å reparere en slitemaskin-Sebba Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Komodo Svart 29.November.2015 Del på Facebook Svart 29.November.2015 Halloen! Hvis dette er en Festool til 5500 norske er den kanskje verd en aksjon? Og bronselager??? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 29.November.2015 Del på Facebook Svart 29.November.2015 Tror ikke jeg har sett en slipemaskin med glidelager. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jens_P Svart 29.November.2015 Del på Facebook Svart 29.November.2015 Pussemaskinen jobba hardt og lenge, når eg pussa ned den båten. I tillegg var det mykje støv. Kan også være at du har overopphetet motoren og at lakken på viklingene er brent med tilhørende kortslutninger i anker. Du har ikke nødvendigvis en full kortslutning som tar sikringer, men du vil miste kraft. Har ødelagt et par driller på dettem nen da har det luktet brent i tillegg. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ask Svart 29.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2015 Hei Takk for alle svar. Det er ein rimeleg maskin, og eg er klar over at det enklaster er å kjøpa ny. (Noko eg òg forsåvidt har gjort.) Eg likar ikkje å kasta ting som virkar, og eg likar maskinen. (I den grad det er råd å lika ein pussemaskin, når ein ikkje likar å pussa.) Eg trur eg demonterar maskinen og bles den rein. Hjelper ikkje det, blir den boss. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.