ErikN Startet 3.Desember.2015 Del på Facebook Startet 3.Desember.2015 (redigert) Har en plagsom høy tikke lyd i pumpen til varmeapparatet mitt. Pumpen er montert i ett skott babord helt akter i gummi oppheng, men jeg hører tikke lyden helt frem til forpiggen. Dette er en 32 fots seilbåt. Er det vanlig at den bråker så mye? På full styrke er ikke dette noe problem da viftelyden overstiger tikke lyden, men når den har oppnådd riktig temp og senker seg hører jeg godt.. tikk tikk tikk tikk.. får ikke sove til sånne lyder.. noen tips? Redigert 3.Desember.2015 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 Vet ikke om tikkingen er høyere nå enn tidligere, men i såfall kan det kanskje være verdt å bytte den ut. Jeg har hatt både D5 og D4. Begge høres når det ellers er stille i båten, men normalt sett har jeg ikke Eberspächeren på om natten, og har jeg den allikevel på har jeg ingen problemer med å få sove av den grunn. Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 3.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 Hei og takk for svar. Den har vært sånn fra starten, misstenkte først luft i systemet, men den er jo selvluftende så burde vært ute etter en sesong.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 Den tikker på min eber d4 og ☺ bare slik det er.. har satt en boks( litt stor plastkabelgate )over pumpe og limt den med litt tec7 mot skott for og dempe lyden. ble bedre ? kan jo og lime 1cm porolonbit på skottet så skruve pumpe fast utpå for og dempe lyd☺ Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 tok ut bunnen av en 0.5l plastflaske, og pakket pumpa inni med armaflex på forrige båten med d4, ikke vakkert men ble jammen stilt :) Plastrøra kan også overføre tikking til andre deler, kan slisse gummislange og tre over der røra festes eller har kontakt med skott, tanker o.a. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 Det finnes en skumgummislange for å tre utenpå brennstoffslangen. Demper mye støy. Eberspächer reservedelsnummer 360 75 200. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 Som kaffelars er inne på: kjøp en drivstoff/gummislange som såvidt går utenpå hardplast-slangen til pumpa. Gjør underverker. Eg hører aldri min pumpe. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tallisman Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 Som kaffelars er inne på: kjøp en drivstoff/gummislange som såvidt går utenpå hardplast-slangen til pumpa. Gjør underverker. Eg hører aldri min pumpe . Kan virklig dette dempe lyden fra pumpa selve pumpa blir jo ikke isolert på den måten. Eller er det noe jeg misforstår. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 (redigert) Hvis jeg holder hånda mi over dieselfilteret, som sitter litt før pumpa til eber'n blir det mye stillere.... så jeg har stor tro på det som blir anbefalt av tiltak her. Redigert 3.Desember.2015 av Gabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 3.Desember.2015 Del på Facebook Svart 3.Desember.2015 Som kaffelars er inne på: kjøp en drivstoff/gummislange som såvidt går utenpå hardplast-slangen til pumpa. Gjør underverker. Eg hører aldri min pumpe . Kan virklig dette dempe lyden fra pumpa selve pumpa blir jo ikke isolert på den måten. Eller er det noe jeg misforstår. Bare å kjenne på plastrøra til og fra pumpa når den tikker, så forstår du ;) Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 4.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2015 Ok, takk for gode tips! :) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.Desember.2015 Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Den skal tikke når den går, helt vanlig. Der eber er montert på biler lastebiler og annet sitter den like ved tank og tikker som bare det, høreres ikke når vifter og motor går med kjennes når du holder på den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.