Jump to content

Tikke lyd fra eberspächer d4 pumpe


ErikN

Recommended Posts

Har en plagsom høy tikke lyd i pumpen til varmeapparatet mitt. Pumpen er montert i ett skott babord helt akter i gummi oppheng, men jeg hører tikke lyden helt frem til forpiggen. Dette er en 32 fots seilbåt.

Er det vanlig at den bråker så mye? På full styrke er ikke dette noe problem da viftelyden overstiger tikke lyden, men når den har oppnådd riktig temp og senker seg hører jeg godt.. tikk tikk tikk tikk..  får ikke sove til sånne lyder.. noen tips?

Redigert av Panax (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet ikke om tikkingen er høyere nå enn tidligere, men i såfall kan det kanskje være verdt å bytte den ut. Jeg har hatt både D5 og D4. Begge høres når det ellers er stille i båten, men normalt sett har jeg ikke Eberspächeren på om natten, og har jeg den allikevel på har jeg ingen problemer med å få sove av den grunn.

Link to post
Share on other sites

tok ut bunnen av en 0.5l plastflaske, og pakket pumpa inni med armaflex på forrige båten med d4, ikke vakkert men ble jammen stilt :)

Plastrøra kan også overføre tikking til andre deler, kan slisse gummislange og tre over der røra festes eller har kontakt med skott, tanker o.a.

Link to post
Share on other sites

 

Som kaffelars er inne på: kjøp en drivstoff/gummislange som såvidt går utenpå hardplast-slangen til pumpa. Gjør underverker. Eg hører aldri min pumpe . Kan virklig dette dempe lyden fra pumpa selve pumpa blir jo ikke isolert på den måten. Eller er det noe jeg misforstår.

Link to post
Share on other sites

 

 

Som kaffelars er inne på: kjøp en drivstoff/gummislange som såvidt går utenpå hardplast-slangen til pumpa. Gjør underverker. Eg hører aldri min pumpe . Kan virklig dette dempe lyden fra pumpa selve pumpa blir jo ikke isolert på den måten. Eller er det noe jeg misforstår.

 

Bare å kjenne på plastrøra til og fra pumpa når den tikker, så forstår du ;)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...