Trophy Startet 24.Mai.2005 Del på Facebook Startet 24.Mai.2005 Holder på å skifte motor og begynnte å fylle diesel og fyllte opp kjølesystem med vann/frostveske. Var uheldig og sølte litt vann som jeg tørket opp. Synes at det lukter diesel av kluten Sjekker grundig og finner så en fuktig del på slangen mellom påfyllingsstussen og dieseltanken Det viser seg at slangen er helt gåen. Stålspiralen inne i slangen er rustet igjennom Hadde aldri denne i tankene Ute av syne, ute av sinn. Så dere med eldre båter og kanskje med bensinmotor sjekk denne slangen. Jeg blir ganske skremt med tanke på hva som kunne skjedd om jeg hadde valgt å fortsette med bensinmotoren et år til. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
REM Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Holder på å skifte motor og begynnte å fylle diesel og fyllte opp kjølesystem med vann/frostveske. Var uheldig og sølte litt vann som jeg tørket opp. Synes at det lukter diesel av kluten Sjekker grundig og finner så en fuktig del på slangen mellom påfyllingsstussen og dieseltanken Det viser seg at slangen er helt gåen. Stålspiralen inne i slangen er rustet igjennom Hadde aldri denne i tankene Ute av syne, ute av sinn. Så dere med eldre båter og kanskje med bensinmotor sjekk denne slangen. Jeg blir ganske skremt med tanke på hva som kunne skjedd om jeg hadde valgt å fortsette med bensinmotoren et år til. <{POST_SNAPBACK}> Som så mange kjekt slenger ut av seg; "If it aint broken, dont fix it" eller noe slikt. Jeg er uenig i en slik holdning. Ting som tilsynelatende ser OK og iorden ut kan i virkeligheten være overmodne for utskifting. Dette vet man ikke før man har skrudd opp og sjekket. Derfor, vær på forskudd med problemene, skru opp og sjekk tilstanden, hvis ok, rens, smør og sett sammen igjen. Etter en slik øvelse vet du også hvordan delen fungerer. Kunskaper om hvordan motoren og de forskjellige funksjonene virker er verdigfull kunnskap å besitteden dagen du får stopp i pålandsvind. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
M/S Bastard Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Og ikke minst det som er viktig. Bruk slanger som er beregnet på det bruket du skal ha de til! Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 24.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Det var nok riktig slange, men den var fra 1987 !!!! Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
M/S Bastard Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Det var nok riktig slange, men den var fra 1987 !!!! <{POST_SNAPBACK}> Ja, jeg bare nevnte det som en allmen viktighet at man bruker rett slange. Jeg kjøpte slange på Tess for et par år siden. Jeg sa at jeg skulle ha slange for diesel påfylling, da fikk jeg en slange riktignok men jeg måtte passe på at det ikke sto diesel i slangen Den ble ikke kjøpt. Risikerer ikke at slanger blir tæret av diesel f.eks. og drar dettened i tank og greier. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 25.Mai.2005 Del på Facebook Svart 25.Mai.2005 (redigert) Så dere med eldre båter og kanskje med bensinmotor sjekk denne slangen. <{POST_SNAPBACK}> ...Har akkurat byttet ALLE slanger på drivstofflinjen til A1-standard (seff IFBM CE-merkingen...) mvh harBayliner Redigert 25.Mai.2005 av harBayliner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.