Vegardsen Startet 18.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2015 Hei seilulfer! Jeg driver og vurderer om jeg skal ta fritidsskippersertifikat, for å ha mulighet til å drive med seilcharter i Norge. Jeg har forstått det sånn at det er et krav å ha det hvis man skal ha med betalende passasjerer i Norge, men samtidlig er jeg litt i tvil om det er en regel som praktiseres. Er det noen som vet hvor utbredt det er å ta fritidsskippersertifikat for charterseilere i Norge? Jeg har også tenkt på å ta et RYA Yachtmaster-sertifikat, for det er ofte etterspurt hvis man vil arbeide på utenlandske båter, men så vidt jeg vet er ikke RYA-sertifikat godkjent i Norge hvis man vil seile charter her... Er det noen som vet noe mer om dette? Finnes det en måte å bruke RYA-sertifisering på i Norge? Er det også noen som vet noe om Fritidsskipper med World Wide-grad har noen som helst status i utlandet. Og hva tilsvarer Fritidsskipper World Wide i RYA-systemet i såfall?Hadde vært takknemlig om noen her inne har noe mer kunnskap om dette:) Sitér dette innlegget Link to post
MB Sofie Svart 18.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Spør Poseidon her inne. Han vet ALT om slike ting. Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.