Jump to content

Hvordan begrense turtall på VP TAMD 122 ved bruk av sluregir?

Ktveiten

Recommended Posts

Hei!

Som beskrevet i emnetittel så lurer jeg på om noen vet om det er mulighet for å "sperre" turtallet ved innkobling av sluregir?

Har to VP TAMD 122 (610hk) EDC maskiner.

Skal montere sluregir for å få ned tomgangshastigheten.

Ønsker dermed å kunne sperre turtallet på f.eks maks 1000rpm når sluregir er innkoblet, for ikke å risikere overbelastning.

Kan jo hende at jeg eller andre ombord kommer i spakene ved et uhell.

Eventuelt om det er mulig å legge inn en elektronisk sperre i systemet når det blir registrert at sluregir er innkoblet.

Eventuelt om dere har noe forslag til hvem som har peiling eller kan gjøre noe slikt?

På forhånd takk!

Redigert av Ktveiten (see edit history)

MVH Ktveiten

Nå kjenner jeg ikke TAMD122 inngående men såfremt det er aktuatorstyrt eller på annen måte elektronisk styrt dieselpumpe er vel dette er en ren softwaresak. EDC vet om sluringen er innkoplet og da er det en smal sak å begrense ordren fra hendlene ut til et predefinert maksturtall under denne forutsetningen. Hvordan dette kan programmeres i VP sin software er derimot mer uklart. Muligens er en av de større VP-forhandlerne som Weiberg Gulliksen etc. rette firma til å svare på det. De jobber jo mye mot både yrkesbåter og fritidsbåter.

Nå kjenner jeg ikke TAMD122 inngående men såfremt det er aktuatorstyrt eller på annen måte elektronisk styrt dieselpumpe er vel dette er en ren softwaresak. EDC vet om sluringen er innkoplet og da er det en smal sak å begrense ordren fra hendlene ut til et predefinert maksturtall under denne forutsetningen. Hvordan dette kan programmeres i VP sin software er derimot mer uklart. Muligens er en av de større VP-forhandlerne som Weiberg Gulliksen etc. rette firma til å svare på det. De jobber jo mye mot både yrkesbåter og fritidsbåter.

Takk for svar! Skal prøve å søke opp noen større VP forhandlere å kontakte dem.

MVH Ktveiten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...