Ktveiten Startet 18.Desember.2015 Del på Facebook Startet 18.Desember.2015 (redigert) Hei! Som beskrevet i emnetittel så lurer jeg på om noen vet om det er mulighet for å "sperre" turtallet ved innkobling av sluregir? Har to VP TAMD 122 (610hk) EDC maskiner. Skal montere sluregir for å få ned tomgangshastigheten. Ønsker dermed å kunne sperre turtallet på f.eks maks 1000rpm når sluregir er innkoblet, for ikke å risikere overbelastning. Kan jo hende at jeg eller andre ombord kommer i spakene ved et uhell. Eventuelt om det er mulig å legge inn en elektronisk sperre i systemet når det blir registrert at sluregir er innkoblet. Eventuelt om dere har noe forslag til hvem som har peiling eller kan gjøre noe slikt? På forhånd takk! Redigert 18.Desember.2015 av Ktveiten (see edit history) Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Jens_P Svart 18.Desember.2015 Del på Facebook Svart 18.Desember.2015 Dette er en mulighet. se 'ekspressmodus'. Er neppe billig. http://www.progressing.no/elektroniskkontr.html Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ktveiten Svart 20.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Takk for svar. Har elektroniske spaker, så ser liksom ikke helt vitsen i å bytte ut disse. Men det er ikke noe i "Volvo" elektronikken som kan gjøres noe med? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Chiefengineer Svart 21.Desember.2015 Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Nå kjenner jeg ikke TAMD122 inngående men såfremt det er aktuatorstyrt eller på annen måte elektronisk styrt dieselpumpe er vel dette er en ren softwaresak. EDC vet om sluringen er innkoplet og da er det en smal sak å begrense ordren fra hendlene ut til et predefinert maksturtall under denne forutsetningen. Hvordan dette kan programmeres i VP sin software er derimot mer uklart. Muligens er en av de større VP-forhandlerne som Weiberg Gulliksen etc. rette firma til å svare på det. De jobber jo mye mot både yrkesbåter og fritidsbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Nå kjenner jeg ikke TAMD122 inngående men såfremt det er aktuatorstyrt eller på annen måte elektronisk styrt dieselpumpe er vel dette er en ren softwaresak. EDC vet om sluringen er innkoplet og da er det en smal sak å begrense ordren fra hendlene ut til et predefinert maksturtall under denne forutsetningen. Hvordan dette kan programmeres i VP sin software er derimot mer uklart. Muligens er en av de større VP-forhandlerne som Weiberg Gulliksen etc. rette firma til å svare på det. De jobber jo mye mot både yrkesbåter og fritidsbåter. Takk for svar! Skal prøve å søke opp noen større VP forhandlere å kontakte dem. Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.