Jump to content

Hvor får jeg tak i kjølevanns-slange ?


NovaMan

Recommended Posts

Hei

 

Jeg må legge om kjølevannsslangen på saltvanns-siden på min motor, og trenger en dimensjon som tydeligvis er ukurant hos en leverandør som TESS. (VP 280 drev) ca. 22 mm. innvendig. De kan riktignok levere dimensjonen, men ikke en slange som tåler å ligge i nærheten av en motor. Jeg har funnet bilutstyrsforretninger som har en dimensjon jeg kan bruke, men jeg trenger ca. 2,5 m, og disse leveres kun i 1 meters lengder.

 

Noen som vet hvor jeg kan gå for å finne dette ??

 

(bor i Oslo området).

 

mvh.

Terje

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg må legge om kjølevannsslangen på saltvanns-siden på min motor, og trenger en dimensjon som tydeligvis er ukurant hos en leverandør som TESS. (VP 280 drev) ca. 22 mm. innvendig. De kan riktignok levere dimensjonen, men ikke en slange som tåler å ligge i nærheten av en motor. Jeg har funnet bilutstyrsforretninger som har en dimensjon jeg kan bruke, men jeg trenger ca. 2,5 m, og disse leveres kun i 1 meters lengder.

 

Noen som vet hvor jeg kan gå for å finne dette ??

 

(bor i Oslo området).

 

mvh.

Terje

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilke Tess avdeling har du besøkt? :crazy:

 

Slangen du trenger kan leverast av alle TESS, den har varenummer 11500-14 dim. 7/8" altså 22mm.

Dette er ein radiatortype slange som tåle fra -40 til + 120 grader C. Denne vert brukt i kjølesystem i bil og båt. I tillegg til tekstilarmering har denne slangen stålspiral for at den ikkje skal legge seg flat ved bøying. Den er bestandig mot frostvæske.

 

Får du problemer med dette ring meg på jobb 57 82 84 10. TESS Førde.

Link to post
Share on other sites

Hei Rolf

 

Takk for tlbakemeldingen ! Jeg fikk den omtalte slangen på TESS's avdeling på Ski. Dette var en plastslange (gjenomsiktig) med stålspiral, men jeg fikk uttrykkelig beskjed om å holde den unna varme ting. Mener han sa opp til ca. 70 grader. Ingen armering så langt jeg kan se, og den virker spinkel i forhold til alle andre kritiske slanger i båten.

 

mvh.

Terje

Link to post
Share on other sites

Hei Rolf

 

Takk for tlbakemeldingen ! Jeg fikk den omtalte slangen på TESS's avdeling på Ski. Dette var en plastslange (gjenomsiktig) med stålspiral, men jeg fikk uttrykkelig beskjed om å holde den unna varme ting. Mener han sa opp til ca. 70 grader. Ingen armering så langt jeg kan se, og den virker spinkel i forhold til alle andre kritiske slanger i båten.

 

mvh.

Terje

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke den gjennomsiktige plastslange eg skreiv om. Den gjennomsiktige med stålspiral heiter Helisteel og har varenummer 11437-022. Den er av PVC, og smelter ved uvettig kontakt med varme ting. Den er veldig mykje brukt til sjøvannsinntak der det ikkje er varme.

 

Er du i tvil om det er for varmt, bruk den eg skreiv om lenger oppe.

 

Mvh Rolf

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...