Jump to content

Smart løsning for ekstra køye? (Marex 770)

Biam1

Recommended Posts

Hei dere,

Nå er det vinter og forbedringer og løsninger for båten klekkes ut slik at båten blir enda bedre før neste sesong. Jeg har en Marex-770. Det er grei sove-løsning i den for oss (2 voksne i dobbelt seng i AC, og tre barn i forcabin), men etter hvert som barna vokser så savner jeg litt bedre sengeplass for de. Begynner å bli trangt med tre foran. 

Har en ide' om å lage en ekstra køye på tvers foran i forcabin. Erfaring/ meninger om den løsningen?

La ut noen puter for å vise hva jeg tenker på:

1450613982.jpg

Inspirasjon til ide'en:

1450614028.jpg

1450614003.jpg

Redigert av Wester (see edit history)

Takk for betraktningen WorryII. Ble ikke køya litt smal, ganske kort og litt "klaustrofobisk" nå den kun var fremme på hylla? Lav takhøyde også da? Tenkte på muligheten til en fullverdig "luftig" køye som også passer barn i 10-12 års alderen. Enig med deg at det er smart å lage noe som er fleksibelt og lett å fjerne igjen :)

WorryII, en liten avsporing -Men må spørre deg som har hatt 280 med to køyer i AC. Hvor i all verden kjør man av klær? Vi har benyttet sittebenken i AC til å ha stående kles-bagene våre. Blir ikke mye plass i igjen i AC hvis man benytter den til sovekøye ;) ;)

280 har en mye rommeligere ac. Hyller i fotendene på begge sider og under styrdord vindu. I 770 må du flytte bagene opp på solsenga om natta. Blir rått om du legger de nede i dørken under madrassene. Ellers må du velge om du skal ha med masse klær, en unge ekstra, eller madammen :-)

Kanskje du kan løfte ryggen på ryggstøtten opp i taket sånn som jeg gjør på masteren min, du får jo to ekstra sengeplasser da og tar de ned igjen som ryggstøtte når de ikke er ibruk

bilde

Redigert av Fyrlykten (see edit history)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...