Jump to content

Pakke inn påhengsmotor?

Våtbåt

Recommended Posts

Utendørs, våt vinter, på sjøen?

Et sånn trekk som er over motordekselet ?

Ville uansett sprayet over motoren med en eller annen passende spray mens den er tørr og kondensfri/ etter at den har kjørt seg varm og avkjølt seg. Tørk gjerne over med en fuktig fille først...

Trekket er sikkert temmelig tett.

Redigert av Eureka (see edit history)

Kommer gjerne litt an på hvordan motoren henger, så lenge den henger "riktig" vei er den designet for å tåle vannsprut uten at dette kommer inn motoren. I tillegg er det drenering som sørger for at om noe vann mot formodning skulle ta seg inn vil dette dreneres ut. Tenker bruk av trekk er mer mot yttre skader som sollys, mekanisk påvirkning fra nedbør, fugleskit, osv. Da er det gjerne like greit å vokse motoren med en god voks som beskytter lakken :wink:

Har en 5 hk påhengsmotor på hekken til viknesen, siden jeg har gummi båt hekken, og denne gnir inntil motor dekker. For å beskytte påhengsmotor deksel, bruker jeg et trekk. Hadde store start problemer, og tok derfor ut plugg, denne var begynt å ruste og viste tegn på kondens. Har hatt båter med på hengs tidligere, og når disse har vært på land, har jeg ikke hatt trekk over, med tanke på fare for kondens. Ville heller tatt av propell, og pakket undervanns hus inn i plast, da sveve støv og sand, kan vil legge seg inntil Aksel tetting mot undervanns hus, og inntak til impeller,. Spesielt på kjøring på vei med båt på henger. Dette er kun min erfaring og selvfølgelig ikke en regel

Ser ikke helt vitsen i å "pakke" den inn! Det blir bare kondens og drit. Ville heller bare ha flushet den og satt den inn i en kjeller/naust elns!

Hvis du skal ha den på båt om vinteren, ville jeg bare tredd en svart søppelsekk over dekselet og festet dette i stammen. Da kommer det ikke vann inn i selve motoren.. Eller bare kjøpe et trekk fra en båtsjappe som koster 10 ganger mer :lol:

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Nei, hvorfor skulle man dekke den til?! Det er vel samme grunn som en båt antar jeg. Mam ønsker ikke vanninntrengning og dertil frost. Så hvis det ikke kommer vann inn i en påhengsmotor trenger man kanskje ikke å dekke den til. Neste man ønsker å beskytte er vel lakken mot sol og vær som sikkert kan slite ut en pen ytre?!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...