Våtbåt Startet 20.Desember.2015 Del på Facebook Startet 20.Desember.2015 Hei, jeg kjøpte i år en sak for å pakke inn påhengsmotoren. Ble så usikker på om den puster og om det i heletatt er nødvendig å pakke den inn. Hva mener dere? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Desember.2015 Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 (redigert) Utendørs, våt vinter, på sjøen? Et sånn trekk som er over motordekselet ? Ville uansett sprayet over motoren med en eller annen passende spray mens den er tørr og kondensfri/ etter at den har kjørt seg varm og avkjølt seg. Tørk gjerne over med en fuktig fille først... Trekket er sikkert temmelig tett. Redigert 20.Desember.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.Desember.2015 Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Skulle vel tro at det vil bli mye kondens under her. Ser aldri ellers noen som pakker inne påhengsen, om den står ute eller inne i forb. med vinteropplag. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.Desember.2015 Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Er vel ikke nødvendig å pakke inn påhengeren vis du da ikke skal gi den bort i julegave. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 20.Desember.2015 Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Jeg har ett slikt trekk, og ikke noe kondelsproblem, men så beveger det seg litt i vinden også da, så lufter sikkert litt også. TA Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 20.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 (redigert) Ikke skal den gis bort selv om den er pakket inn :) http://www.westsystem.no/p/5942/trekk-til-paahengsmotor Ser ikke ut som om det står så mye på nettsiden heller. Faktisk vurderer jeg å ta bort den for å være sikker på at den ikke blir utsatt for kondens. Redigert 20.Desember.2015 av Våtbåt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Powerboat Svart 21.Desember.2015 Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Har ingen ting over min, er jo så mildt nå :) Sitér dette innlegget Gal etter fart og moro på sjøen! Link to post
Våtbåt Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Er det ikke pga potensiell vanninntrengning med påfølgende frost at man ønsker å pakke inn motoren? Eller kommer det ikke vann inn i en påhengsmotor som bare henger der i det fri? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.Desember.2015 Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Kommer gjerne litt an på hvordan motoren henger, så lenge den henger "riktig" vei er den designet for å tåle vannsprut uten at dette kommer inn motoren. I tillegg er det drenering som sørger for at om noe vann mot formodning skulle ta seg inn vil dette dreneres ut. Tenker bruk av trekk er mer mot yttre skader som sollys, mekanisk påvirkning fra nedbør, fugleskit, osv. Da er det gjerne like greit å vokse motoren med en god voks som beskytter lakken Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 21.Desember.2015 Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Har en 25 hk firetakter. Pakker den inn med den store Ikea-posen på vinteren når den er i opplag. Posen dekker øverste del av motoren og gir god lufting. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 21.Desember.2015 Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Har en 5 hk påhengsmotor på hekken til viknesen, siden jeg har gummi båt hekken, og denne gnir inntil motor dekker. For å beskytte påhengsmotor deksel, bruker jeg et trekk. Hadde store start problemer, og tok derfor ut plugg, denne var begynt å ruste og viste tegn på kondens. Har hatt båter med på hengs tidligere, og når disse har vært på land, har jeg ikke hatt trekk over, med tanke på fare for kondens. Ville heller tatt av propell, og pakket undervanns hus inn i plast, da sveve støv og sand, kan vil legge seg inntil Aksel tetting mot undervanns hus, og inntak til impeller,. Spesielt på kjøring på vei med båt på henger. Dette er kun min erfaring og selvfølgelig ikke en regel Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 22.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2015 Har en 25 hk firetakter. Pakker den inn med den store Ikea-posen på vinteren når den er i opplag. Posen dekker øverste del av motoren og gir god lufting. Det er nok toppen som er relevant å dekke til hvis det først skal dekkes til noe...men da må man også sørege for lufting. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.Desember.2015 Del på Facebook Svart 23.Desember.2015 Blir kanskje ikke så mye lufting fra en slik kondomdress laget i polyester? Selv dekker jeg OVER, men ikke til motoren der den står påmontert båten (på henger) utendørs gjennom vinteren. Går sikkert greit også denne vinteren! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
sebba2 Svart 23.Desember.2015 Del på Facebook Svart 23.Desember.2015 Ser ikke helt vitsen i å "pakke" den inn! Det blir bare kondens og drit. Ville heller bare ha flushet den og satt den inn i en kjeller/naust elns! Hvis du skal ha den på båt om vinteren, ville jeg bare tredd en svart søppelsekk over dekselet og festet dette i stammen. Da kommer det ikke vann inn i selve motoren.. Eller bare kjøpe et trekk fra en båtsjappe som koster 10 ganger mer Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Våtbåt Svart 23.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2015 Nei, hvorfor skulle man dekke den til?! Det er vel samme grunn som en båt antar jeg. Mam ønsker ikke vanninntrengning og dertil frost. Så hvis det ikke kommer vann inn i en påhengsmotor trenger man kanskje ikke å dekke den til. Neste man ønsker å beskytte er vel lakken mot sol og vær som sikkert kan slite ut en pen ytre?! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Desember.2015 Del på Facebook Svart 23.Desember.2015 (redigert) Ville prioritert å gå over den med ei fille, og spraye på noe fuktfordrivende... En trekk over motoren gjør den kanskje mindre iøynefallende for tyver, om den er ny. Redigert 23.Desember.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.