Jump to content

Erstatte VP MD40/280SP drev med MD41/290DP?

Bonita

Recommended Posts

Har tatt ut gammel 40-motor og VP280SP i Fjord24W og har en VP41 med 290DP som skal installeres til våren.
Har fått det for meg at jeg bør bytte gummipakning på drevplate men kan ikke finne noen som har dette. Noen som vet?

Går ut fra at dette er like motorer på mål slik at senter i drevplate skal være samme som den gamle?

Kommer til å bruke vinteren til å åpne bunnpanne for rens, skifte lager i transom, ev, lager/simmerringer på styrearm når motor først er ute.
Er det andre ting jeg bør tenke på?

Dersom transomfestet skal skiftes, bytter man alltid pakning, det er tross alt den pakningen og et par belger som holder båten din flytende.

Det må støpes igjen noe, og bores nye hull for å få AQ290 transom i gammelt AQ280 hull.

Pakningen er heller ikke lik, det er en liten forskjell på de, så kjøp til AQ290, det er den på lenken til Bonita, nummer 852868, som skal passe til alle AQ290.

Den må klippes og limes til eksakt lengde, og dersom alt er rent og pent skal det ikke være nødvendig med tetningsmasse.

Her er en sammenligning av åpningene

bilde

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...