Bonita Startet 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Desember.2015 Har tatt ut gammel 40-motor og VP280SP i Fjord24W og har en VP41 med 290DP som skal installeres til våren.Har fått det for meg at jeg bør bytte gummipakning på drevplate men kan ikke finne noen som har dette. Noen som vet? Går ut fra at dette er like motorer på mål slik at senter i drevplate skal være samme som den gamle? Kommer til å bruke vinteren til å åpne bunnpanne for rens, skifte lager i transom, ev, lager/simmerringer på styrearm når motor først er ute.Er det andre ting jeg bør tenke på? Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Volvo har pakning. https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7749309-44-10847.aspx Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Draco24styling Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Drevplaten på 280 og 290 drevet er ikke lik. Du får hengt på drevet. Men får ikke povertrim Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bonita Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Skal ikke bruke samme drevplate. Har "Ny" som fulgte med VP290DP-drevet Sitér dette innlegget Link to post
Bonita Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Volvo har pakning. https://www.marinepa...9-44-10847.aspx Ser at denne plata har annet partsnummer enn den jeg har. Vet du om pakningen er lik? Har søkt på partsnummer som stå på drevplata men får beskjed om at den er ute av produksjon Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 (redigert) 1,75 m lang. Den må du vel lime på og kappe slik at den blir akkurat rundt. Tilføyet: Hvis pakningen ser ut OK, så kanskje ikke nødvendig med ny. Du kan jo bruke sikaflex i tillegg. Redigert 21.Desember.2015 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Ser den. Takker for rask respons. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 (redigert) Dersom transomfestet skal skiftes, bytter man alltid pakning, det er tross alt den pakningen og et par belger som holder båten din flytende. Det må støpes igjen noe, og bores nye hull for å få AQ290 transom i gammelt AQ280 hull. Pakningen er heller ikke lik, det er en liten forskjell på de, så kjøp til AQ290, det er den på lenken til Bonita, nummer 852868, som skal passe til alle AQ290. Den må klippes og limes til eksakt lengde, og dersom alt er rent og pent skal det ikke være nødvendig med tetningsmasse. Her er en sammenligning av åpningene Redigert 21.Desember.2015 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Har dårlig erfaring med gammel gummi ja.... Så det blir skiftet Har ikke mye erfaring med støyping. Holder det med glassfibersparkel eller må jeg til med å slipe ned rundt for så å støype med matte og polyester? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.