Jump to content

Litt OT: 6V startbatteri - hvor kjøpe det?


Anabelle

Recommended Posts

Jeg har noen eldre kjøretøy med 6 V anlegg. Nå har tiden kommet for å bytte ut startbatterier, og jeg lurer derfor på om noen av baatplassens medlemmer har tips om hvor man kan kjøpe dette? Har funnet et par leverandører, men de har vært ganske dyre.

 

Tar gjerne imot tips!!

 

Mvh

Anabelle :confused:

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Kjøpte mitt mc-batteri (YB14L-A2 12v) direkte hos Sønnak Exide. Betalte 17 kr mer enn hva det koster på Biltema. Og det for et batteri som er 3 ganger bedre!

 

Hvorvidt de har 6V, og til hvilke priser, har jeg ingen formening om.

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
Share on other sites

Jeg vet om flere som har dårlige erfaringer med Biltema sine 6V batterier. Et par av dem tok kvelden etter bare noen få måneder (batteriene altså). Jeg prøvde i nesten to år å få tak i et slikt batteri på Biltema, men de hadde stadig leveringsproblemer.. Til slutt gav jeg opp og kjøpte heller et Sønnak batteri. Kanskje like godt, det fungerte i alle fall upåklagelig.. Men det er mulig at de har fått ny leverandør nå, prisene er i alle fall økt i forhold til tidligere.. Og av en eller annen grunn så er det minste en hundrelapp dyrere enn det største...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...