Eureka Startet 27.Desember.2015 Del på Facebook Startet 27.Desember.2015 De siste årene har det vært egne tråder om julegaver som gavner båtlivet. Det har det ikke vært i år, så her er den! ( eller fikk dere ikke slike gaver i år?) Undertegnede fikk seg ny Raymarine Ray60 VHF. Så nå MÅ jeg ta eksamen. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 27.Desember.2015 Del på Facebook Svart 27.Desember.2015 Jeg fikk nye dyner og nye sengesett til alle 4 sengene. Nå ble det dundyne, helårs komfort. Ellers er ny salong og kalesje klart for henting 1. Uke i januar. Det er presang i seg selv. :-) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Kenneth82 Svart 27.Desember.2015 Del på Facebook Svart 27.Desember.2015 Fikk nødbluss, rakett og røyk, samt drivanker. Noen som er bekymra for oss? :-) Fikk også bergkilesett som vi gleder oss til å prøve - ofte smekkfulle brygger her på fine dager! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 27.Desember.2015 Del på Facebook Svart 27.Desember.2015 I år kom Nissen med GoPro Hero4 Black, så noe rett må jeg ha gjort i år også! Nå gjenstår bare å få greiene til å virke, og der må jeg hente inn ekspertise! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Fikk en telthall av frua for å huse Dracoprosjektet i vinter http://www.dancovershop.com/no/product/telt-og-telthaller/garasjetelt-pro-4x8x2x31-m-500g-pvc.aspx Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trophy Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Blei "ryggekamera" på meg :-) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Langedahl Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Ble lite Maritimt på meg i År, men jeg kjøpte den nye VHF pakken fra Telenor Maritim til Madammen. Kurs og Eksamen i samme pakke, virket ikke så "skummelt" da,så det ble meget godt mottatt. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 En god mörk Rom och en rökig Whiskey till angörare måste klassas som maritim julklapp? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Lite julegaver men det gir stor glede å se de små få presanger. Ellers er jeg ikke noen stor fan av jul og helligdager, det er godt det er over. Liker bedre at det skjer litt og at ikke samfunnet stopper helt opp slik det gjør i juletiden. Nå gleder jeg meg til lysere tider og at båten skal ut igjen, tror jeg satser på en tur med Rib'en i begynnelsen av Mars, pleier å vente litt da det er fryktelig kaldt ute på sjøen tidlig på året i åpen båt. Riktig godt nyttår til alle ! Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 En god mörk Rom och en rökig Whiskey till angörare måste klassas som maritim julklapp? Ble en Talisker Dark Storm med anker på etiketten fra meg til meg. (røykfull single malt). Anbefales mens man venter på sesongen. Samt varmepistol fra dattera til å fjerne lakk fra dørken. I fjor ble det bok, Havneguiden for Oslofjorden, anbefales også Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Erik Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Ny furlex rulle for å erstatte facnor'en som var i ferd med å ryke, pluss innskuddet på den nye båtplassen vi har fått i vinter. Ingen av delene lot seg pakke inn og plassere under treet da men.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
k1mbo Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Fikk meg gavekort på maritim ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Kjærkommen julegave til "Kathleen".... ...så nå er det bare å vente på det store skreiinnsiget på Hølla Sitér dette innlegget Link to post
Vilma Benita Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Ikke store greiene i år, men nye vinglass ble det, samt Havneguiden 1 Svinesund-Langesund som jeg gleder meg til å ta i bruk. Og så kom det vel inn et par økonomiske bidrag til baugspryd som skal på båten før neste sesong. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Dykker Svart 28.Desember.2015 Del på Facebook Svart 28.Desember.2015 Ble noen sånne pynteting til å sette på sjenk og bord i Ronja. Gavene gitt av rederinnen. Fra rederen ble det TellStick Net, gateway. Og noen flere temperatursensorer til systemet. www.fairlinephantom.no Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 Her ble det solputer til akterkabintaket fra Nissen, i tillegg så fikk VHF pakken hvor jeg gikk gjennom alt i går og ble ferdig med godkjent resultat, så det blir vel ny fastmontert VHF som en forsinket julepresang til Sagaen også før sjøsetting til våren... Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Ludde Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 Kona og jeg kjøpte ny girkasse til hverandre til Jul. Kjempefint da det var det vi ønsket oss og trengte mest⚓⚓ Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Mabel Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 På meg ble det en generator fra Fischer-Panda. Installeres i januar. Så denne sesongen blir det både varmtvann og nystekte rundstykker hver morgen:-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 Vindmåler til å sette på telefonen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 Landstrømssentral til jul og Baroplug til bursdag. (Sistnevnte kobles til NMEA2000-nettverket og gjør at jeg kan få opp lufttrykk på skjermene i båten.) Strålende fornøyd med begge deler. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Skudenes Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 Gubben (som har registrert seg her som Naley) Ville jeg skulle kjøpe verktøy selv, så jeg fikk gavekort hos Åkrahamn trålbøteri Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
torbi Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 Fikk 2 sengetøy til båt. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
BØstrøm Svart 29.Desember.2015 Del på Facebook Svart 29.Desember.2015 Oppvaskmaskin,liten modell. Alt i rustfritt, og bruker bare 3liter vann. Godkjent for restaurantdrift. Trenger riktignok 16 AMP sikring, men bare en kort tid. Gleder meg til å installere. Nå blir all oppvask tatt med saltvann fra fotpumpe, og kokt i oppvaskmaskin. Særlig vinterstid,da ferskvann er en luksusressurs. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 30.Desember.2015 Del på Facebook Svart 30.Desember.2015 Intervall til vindusviskeren, bare monteringen som gjenstår Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
tilplan Svart 30.Desember.2015 Del på Facebook Svart 30.Desember.2015 Fikk to betonglysestaker for telys, støpt i melkekartong. Tyngdepunktet er såpass høyt at jeg ikke er sikker på om jeg tør ta dem ombord. Må pakkes godt ned mellom bruk for dørken gir seg før lysestakene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.