Roger jo Svart 9.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 (redigert) eivindch skrev On 9.1.2016 at 11.41: Jeg har tilsvarende tang og har alltid stukket hylsen inn i tangen slik som vist på det venstre bildet. Eivind Jeg å, minst åpning på siden uten fargekode, men er farge koden (prikkene) alltid på samme side denne forvirrer Redigert 9.Januar.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 9.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 Etter å ha lett med lys og lykt er det merker i kjeften på motsatt side av fargekoden oppe, hvis er holder tange i høyre hånd og ser fargekode. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Christina 3 Svart 10.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2016 Flussmiddel - i elektronikkinsdustrien er det vanlig å vaske kretskortene for flussmiddel etter lodding - selv "syrefritt" flussmiddel som furuharpiks vil ha negative effekter på sikt. Jeg vil vel ikke si at det er vanlig og vaske alle kort for fluss men noen kunder forlanger det. Flussmiddel som blir brukt idag er et såkalt "ikke korroderende" flussmiddel og trengs ikke fjernet. Men vi gjør det som regel for at det skal se pent ut. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.September.2019 Link til dette innlegget Svart 22.September.2019 (redigert) Vil anbefale en slik som varmekilde. https://www.youtube.com/watch?v=B1YA-L-gqr0 Redigert 22.September.2019 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Stefanesai Svart 22.September.2019 Link til dette innlegget Svart 22.September.2019 Loddeskjøt er genialt, men må brukes riktig for å få det bra. Jeg kjøpte noen sett fra EBay, for noen hundrelapper. Billig og fungerte helt fint. Er nok kvalitetsforskjeller. Jeg bruker en liten gassloddebolt med varmluftsdyse. Sørg for å smelte tinnet skikkelig, slik at loddingen blir bra, og så lukke endene. Lokalt her koster disse skjøtene 10-15 kr/stk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.