Jump to content

Kampanjepriser - bare i nord??


olpi

Recommended Posts

Det er helt opp til hver forhandler å lage de kampanjer de ønsker å ha. Produsent har i hht norsk lov ikke lov til å diktere markedspriser.

 

Om man som "søring" kan kjøpe NB båt i Harstad er jo en helt annen sak. NB's salgspolicy har jo vært diskutert her på forumet tidligere

Link to post
Share on other sites

Fulgte ikke diskusjonen om salgspolitikken til NB i sin tid, men kan ikke forestille meg annet enn at dersom jeg ville kjøpe en av disse båtene på kampanje. så er vel det greit?

 

At det å få den til Oslo er en del bryderi, er vel mitt problem? Jeg forbeholder meg retten til å kjøpe hva jeg vil, hvor jeg vil i Norge, og proteksjonistisk salgsstrategi basert på geografi, tror jeg er vanskelig å få aksept for fra forbrukermyndighetene.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

At det å få den til Oslo er en del bryderi, er vel mitt problem? Jeg forbeholder meg retten til å kjøpe hva jeg vil, hvor jeg vil i Norge, og proteksjonistisk salgsstrategi basert på geografi, tror jeg er vanskelig å få aksept for fra forbrukermyndighetene.

Dersom NB følge samme policy som tidligere er det nok ikke så greit. Da nektet de forhandler å selge båt til en som ikke bodde innenfor det distriktet som forhandleren dekket.

 

Saken er tidligere diskutert her: http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=4231

Link to post
Share on other sites

Dersom NB følge samme policy som tidligere er det nok ikke så greit. Da nektet de forhandler å selge båt til en som ikke bodde innenfor det distriktet som forhandleren dekket.

Måtte skumme litt igjennom denne saken, og mener det samme som i tidligere innlegg. Synes dette er en trist sak, og det er synd at NB slipper unna med det. Alle vi som jobber med forhandlersalg ønsker en fornuftig geografisk inndeling av landet, slik at alle forhandlere har et grunnlag for sin forretning. At man ikke ønsker at en forhandler i Alta skal markedsføre produktene i Kristiansand er en sak, men å nekte en sørlending å kjøpe produktene i Finnmark, dersom det passer slik, er i alle fall ikke en strategi jeg ville ha fortalt noen om, og langt mindre praktisert.

 

Noen som vet om dette har fått noen etterspill av noe slag, eller fungerer taktikken med å ligge rolig til alt går over?

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Hei på dere

Jeg skal være litt varsom her, ønsker ikke å tråkke noen på tærne....

Har inntrykk av at noen "søringer" vegrer seg for å handle båt fra Nord Norge pga for mye "bryderi" med å få den fraktet sørover.

Jeg har selv handlet båt i Asker, og fått den fraktet til Bodø med frakteskute. Kostet noen kroner, men det hele ordnet seg både raskt og totalt smertefritt.

Så finner du drømmebåten i Nord Norge, - la ikke fraktspørsmålet være til hinder.

 

Kanskje litt på siden av opprinnelig problemstilling, men så fikk jeg allikevel sagt det jeg ønsket.

(Averterte båt tilsalgs i fjor, og hadde da interessenter sørfra som trakk seg pga "dette med frakta") :wink:

Mvh

Gizmo

Link to post
Share on other sites

Hei på dere

Jeg skal være litt varsom her, ønsker ikke å tråkke noen på tærne....

Har inntrykk av at noen "søringer" vegrer seg for å handle båt fra Nord Norge pga for mye "bryderi" med å få den fraktet sørover.

Jeg har selv handlet båt i Asker, og fått den fraktet til Bodø med frakteskute. Kostet noen kroner, men det hele ordnet seg både raskt og totalt smertefritt.

Så finner du drømmebåten i Nord Norge, - la ikke fraktspørsmålet være til hinder.

 

Kanskje litt på siden av opprinnelig problemstilling, men så fikk jeg allikevel sagt det jeg ønsket.

(Averterte båt tilsalgs i fjor, og hadde da interessenter sørfra som trakk seg pga "dette med frakta")  :wink:

Mvh

Gizmo

<{POST_SNAPBACK}>

 

Prisoverslag jeg fikk for å frakte en NB 840 fra Mo i rana til Fredrikstad med bil:

 

Transportpris på båt m/kranbil fra Mo i Rana til Fredrikstad .....Kr.

22.000,- + m.v.a.

Følgebil på bredde over 3,00m. er kr. 9.000,-

Høyden på båten må evt. avklares.

Forsikring er CMR. gotsansvar.

Link to post
Share on other sites

Taktikken til NB ser ut til å ha fungert, og den fungerer sikkert like bra idag.

Du har helt sikkert rett, Lasse. Desverre er det vel fortsatt sånn at kjøperne er mer villige enn selgerne innenfor denne bransjen. Har alltid lært at den selgeren som tar godt vare på kundene sine i gode tider, overlever når pendelen snur, og kjøperne blir færre.

 

Hadde en opplevelse på Båtmessen på Lillestrøm i våres, hvor jeg gikk inn til en selger av rimelig kostbare båter, og uttrykte at en slik båt vil vi gjerne ha. Selgeren sende meg et blikk som ikke varmet mer enn en isklump, og tok en telefon til en kompis for å planlegge påskeferie i stedet for å snakke mer med meg. Er jo litt synd å forstyrre dem med slike trivielle saker som båtkjøp, siden andre ting er mye viktigere.

 

Dette har jo ingenting med NB og denne saken å gjøre, men som sagt; jeg blir litt trist av slike saker, og mest fordi det ikke finnes noen konsekvenser, i alle fall ikke på kort sikt.....

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv handlet båt i Asker, og fått den fraktet til Bodø med frakteskute. Kostet noen kroner, men det hele ordnet seg både raskt og totalt smertefritt.

Så finner du drømmebåten i Nord Norge, - la ikke fraktspørsmålet være til hinder.

<{POST_SNAPBACK}>

Bare litt utfyllende - jeg betalte for 2 år siden ca kr 25.000,- for frakt, alt inkl. (med frakteskute - NorPoolen)

Dette altså fra Oslo til Bodø.

Mvh

Gizmo

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...