Raserkalle Startet 3.Januar.2016 Del på Facebook Startet 3.Januar.2016 En uheldig matros har tråkket på svingeren til ekkoloddet, og det brakk like ved festet. Kan dette limes? Eller har noen av dere andre forslag til hvordan dette kan ordnes? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Vurdere kostnadene ny eller rep. lime med lynlim. Og forsterke (sparkle rundt) med glassfibersparken burde holde,? ?. http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/36062 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Raserkalle Svart 3.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Åkei, takk. Da forsøker jeg det. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Avfett skikkelig og velg et lynlim med aktivator. Jeg har brukt et lynlim fra Loctite med aktivator for å lime gjenstander jeg erfaringsmessig har hatt problemer med vanlig lynlim. Enkelt å bruke. Stryk på aktivator, deretter lim og sitter med en gang i romtemperatur. Har ikke forsökt i lave temperaturer. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Å bruke glassfiberskpakel ville jeg være skeptisk til. Dette er "vanlig" bilsparkel som er fiberglass armert. Dette er beregna til bruk på metall, er ikke vannfast, og av den grunn må overmales for ikke vann skal trenge inn(på biler som denne er beregne til). Jeg ville brukt et tokomponet spesiallim, som dette fra Wuerth http://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-2/lim/plastlim-rapid Sitér dette innlegget Link to post
Raserkalle Svart 3.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Det er ikke et rent brudd, det har ramla av noen biter. Vil limet kunne fungere som en fugemasse og fylle ut i tomrommene? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 I teknisk informasjon til nevnte lim, ser jeg maks fugebredde er oppgitt til 5-7 mm. Så den kan fint bygge litt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Glem liming, det vil ikke holde! Lim den heller fast innvendig i dørken med sakteherdende epoxylim. Ikke fullt så godt signal, men du vil neppe merke forskjell.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Raserkalle Svart 3.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 Takk for svar. Det ser ut til å være litt ulike syn på saken her inne. Jeg får tenke litt, det er antakelig ikke ideellt å forsøke å lime når det er kuldegrader. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 3.Januar.2016 Del på Facebook Svart 3.Januar.2016 (redigert) Hva som holder er ikke godt å si. Jeg har brukt nevnte lim med godt heller I mange sammenhenge; og mener det er rette produkt for jobben, men alltid en risk. Et annet alternativ er å Borre et 5 mm hull på stammen, (ser ut som det er mulig basert på bildet) tre en strips gjennom, rundt innfestningrn. Hvis du skjønner. :-) Gjør du det, sammen med nevnte lim, så tror jeg en kan gi 10 års garanti. Lykke til. Redigert 3.Januar.2016 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tresfjord28 4108 Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Jeg har opplev akkurat d samme. Limte med superlim. Holdt de 4 årene jeg eide båten Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Vet at noen har hatt suksess med å lime svingere som er knekt på tilsvarende måte med JB Weld. Jeg har brukt dette til å fylle store hakk i en propell og det holdt i mange år, kan ikke sammenlignes med andre epoxy lim. http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=137&zenid=dvothek0n6c2ojmurjs7378s36 Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 INDEX har svaret: lim den inne i båten. utvendige svingere detter av på hurtige båter, Det holder at en kjører i planefart over en pinne eller noe annet som ligger i vannet. Jeg monterer konsekvent inne i båtene for mine kunder,da er de fornøyde og jeg slipper reklamasjon. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Håper ikke kundene dine driver med seriøst fiske. 50/200 kHz svingeren til Lowrance skal ikke monteres innvendig, 83/200 kHz kan monteres innvendig men anbefales ikke til fisking. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Jeg monterer konsekvent inne i båtene for mine kunder,da er de fornøyde og jeg slipper reklamasjon. Hadde du gjort det i min båt, hadde du fått beskjed om å fjerne den. Du hadde heller ikke fått betalt. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Denne har jeg brukt til bla. Og feste svinger med: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Epoksylim/Epoksykitt-2000019181/ Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Uttalte meg nok litt raskt her.. Jeg etterkommer selvsagt kundens ønske om han vil ha den utvendig montert pga fiske eller andre ting. Vanligvis ønsker jo kunden bare å vite hvor dypt det er og da er det supert å ha den innvendig,fordi den får lang levetid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.