Jump to content

Svingeren til ekkoloddet er brukket ved festet. Kan det limes?

Raserkalle

Recommended Posts

Avfett skikkelig og velg et lynlim med aktivator. Jeg har brukt et lynlim fra Loctite med aktivator for å lime gjenstander jeg erfaringsmessig har hatt problemer med vanlig lynlim. Enkelt å bruke. Stryk på aktivator, deretter lim og sitter med en gang i romtemperatur. Har ikke forsökt i lave temperaturer.

Å bruke glassfiberskpakel ville jeg være skeptisk til. Dette er "vanlig" bilsparkel som er fiberglass armert.

Dette er beregna til bruk på metall, er ikke vannfast, og av den grunn må overmales for ikke vann skal trenge inn(på biler som denne er beregne til).

Jeg ville brukt et tokomponet spesiallim, som dette fra Wuerth

http://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-2/lim/plastlim-rapid

Hva som holder er ikke godt å si. Jeg har brukt nevnte lim med godt heller I mange sammenhenge; og mener det er rette produkt for jobben, men alltid en risk.

Et annet alternativ er å Borre et 5 mm hull på stammen, (ser ut som det er mulig basert på bildet) tre en strips gjennom, rundt innfestningrn. Hvis du skjønner. :-)

Gjør du det, sammen med nevnte lim, så tror jeg en kan gi 10 års garanti.

Lykke til.

Redigert av Sørlandet2 (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...