Maarten Startet 3.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2016 (redigert) Hei! Er det noen som har liggende reportasjen ang oppussing av Sunrise 550? Det var reportasjer som strakk seg fra 2002 og litt inn i 2003. Eventuelt hvis noen kjenner til hvor jeg kunne finne disse, så hadde jeg satt pris på det. Finner kun teksten på båtmagasinets sine sider, og ønsker også bildene. Redigert 3.Januar.2016 av Maarten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2016 Det burde ikke være noe problem. Jeg har komplette årganger av Båtmagasinet tilbake til 1988. Jeg skal finne frem de årgangene imorgen for deg. Skanner har jeg, så de fikser vi. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Maarten Svart 4.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Det er jo helt fantastisk! Takker og bukker!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Hva er det jeg har sagt ja til? Pakket ut de gamle årgangene, og det var totalt 13 artikler på 2 til 4 sider hver! Men har jeg sagt ja, så har jeg sagt ja! Jeg får flytte frem skanneren til midt på bordet og sette i gang med jobben. Jeg skal gi lyd fra meg når jeg er ferdig. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Maarten Svart 4.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Oi! Var det så mye! Er veldig takknemmelig for at du gidder dette!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Hei igjen. Da er skanningen kommet igang. Foreløpig har jeg fått unna 4 kapitler. De er lagret som pdf-filer. Du kan laste de ned fra: sunrise1.pdfsunrise2.pdfsunrise3.pdfsunrise4.pdf Resten av kapitlene kommer etter hvert. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Maarten Svart 4.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Helt topp!! Takker! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Ikke rart dere pensjonister har det travelt Lars. Jeg traff en tidligere kollega i butikken her før jul (en pensjonist altså). Han hadde så mye å gjøre så han lurte på om han måtte ansette en til... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Livet er godt som pensjonist. Nå, - på en tirsdag morgen sitter jeg og ser på slalåm for damer på TV. Og etter at 14 har vært utfor, leder NinaLøseth klart! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Hei igjen. Da er skanningen ferdig. Her er alle kapitlene. Du kan laste de ned fra: sunrise1.pdfsunrise2.pdfsunrise3.pdfsunrise4.pdfsunrise5.pdfsunrise6.pdfsunrise7.pdfsunrise8.pdfsunrise9.pdfsunrise10.pdfsunrise11.pdfsunrise12.pdfsunrise13.pdf Kan du gi beskjed når du har lastet de ned så jeg slipper å ha de liggende på serveren og oppta plass? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Maarten Svart 5.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Jeg gir beskjed!! Tusen takk for flott jobb!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Her kommer en oppfølgerartikkel jeg fant som tar for seg hva oppussingen ble vurdert til i kroner og ører. sunrise14.pdf Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Filene kan også lastes ned som en zip-file: sunrise.zip Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Maarten Svart 5.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Da er alt lastet ned og lagret!! Igjen, mange takk for at du tok deg tid til å gjøre dette! Har akkurat denne båten, så har jeg tenkt å endre litt på den og da er denne artikkelen til stor hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 (redigert) Bare hyggelig å kunne bidra. Noe må en pensjonist ha å gjøre fra båten taes opp i november og frem til båtpussen og sjøsetting så snart isen går i havnen i slutten av mars. Da fjerner jeg enkeltfilene fra serveren, men lar zip-versjonen ligge en stund dersom andre skulle ha interesse av prosjektet. Redigert 5.Januar.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TommyG Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Noen som tilfeldigvis har disse ennå? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Tror du kan få ut tester om du kontakter BM selv har jeg begyndt å kaste, da jeg sikkert hadde 15 bæreposer med båtblader og bilblader på loftet. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 TommyG skrev for 2 timer siden: Noen som tilfeldigvis har disse ennå? De har jeg helt sikkert og kan scanne for deg. Men det blir ikke før ut i august. Nå ligger vi med båten i Hamburgsund Sverige og regner ikke med å være hjemme på lenge. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TommyG Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Det hadde vært kjempeflott.. Hadde håpet at du eller @Maarten hadde zip filen liggende, så det ikke blir så mye arbeid. Har akkurat hentet en Scand 550. I år skal den brukes, så restaureringen begynner ikke før etter sessongen uansett :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2021 Du får minne meg på dette i august. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TommyG Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 On 6/15/2021 at 10:42 AM, Lars H. said: Du får minne meg på dette i august. Joggu har det blitt august. Nærmer du deg land? :) Sitér dette innlegget Link to post
rundgren Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Lars H. skrev On 5.1.2016 at 17.56: Filene kan også lastes ned som en zip-file: sunrise.zip Lars H. Denne linken fungerte enda for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 TommyG skrev 18 minutter siden: Joggu har det blitt august. Nærmer du deg land? :) Ja, så sannelig. Men det tar nok ennå noen uker før vi er hjemme. Nå ligger vi i Skærhamn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
deerhunt Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Zip fila funka fint, har akkurat bladd meg gjennom den Alltid interessant å se på slikt når man akkurat er ferdig med ett større reparasjons prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
TommyG Svart 29.September.2021 Link til dette innlegget Svart 29.September.2021 On 8/13/2021 at 2:43 PM, rundgren said: Denne linken fungerte enda for meg. Der fikk jeg den til å fungere her og. Akkurat nå som jeg har fått båten på land :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.