Jump to content

Båtmagasinet fra 2002 og 2003. Oppussing av Sunrise 550 Ønskes.

Maarten

Recommended Posts

Hei! 

Er det noen som har liggende reportasjen ang oppussing av Sunrise 550? Det var reportasjer som strakk seg fra 2002 og litt inn i 2003. Eventuelt hvis noen kjenner til hvor jeg kunne finne disse, så hadde jeg satt pris på det. Finner kun teksten på båtmagasinets sine sider, og ønsker også bildene.

Redigert av Maarten (see edit history)

Det burde ikke være noe problem. Jeg har komplette årganger av Båtmagasinet tilbake til 1988. Jeg skal finne frem de årgangene imorgen for deg. Skanner har jeg, så de fikser vi.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hva er det jeg har sagt ja til? Pakket ut de gamle årgangene, og det var totalt 13 artikler på 2 til 4 sider hver! Men har jeg sagt ja, så har jeg sagt ja! Jeg får flytte frem skanneren til midt på bordet og sette i gang med jobben. Jeg skal gi lyd fra meg når jeg er ferdig.

:newyearsign:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei igjen.

Da er skanningen kommet igang. Foreløpig har jeg fått unna 4 kapitler. De er lagret som pdf-filer. Du kan laste de ned fra:

sunrise1.pdf
sunrise2.pdf
sunrise3.pdf
sunrise4.pdf

Resten av kapitlene kommer etter hvert.

Lars H.

Livet er godt som pensjonist. Nå, - på en tirsdag morgen sitter jeg og ser på slalåm for damer på TV. Og etter at 14 har vært utfor, leder NinaLøseth klart!

Hei igjen.

Da er skanningen ferdig. Her er alle kapitlene. Du kan laste de ned fra:

sunrise1.pdf
sunrise2.pdf
sunrise3.pdf
sunrise4.pdf
sunrise5.pdf
sunrise6.pdf
sunrise7.pdf
sunrise8.pdf
sunrise9.pdf
sunrise10.pdf
sunrise11.pdf
sunrise12.pdf
sunrise13.pdf

Kan du gi beskjed når du har lastet de ned så jeg slipper å ha de liggende på serveren og oppta plass?

Lars H.

Bare hyggelig å kunne bidra. Noe må en pensjonist ha å gjøre fra båten taes opp i november og frem til båtpussen og sjøsetting så snart isen går i havnen i slutten av mars.

Da fjerner jeg enkeltfilene fra serveren, men lar zip-versjonen ligge en stund dersom andre skulle ha interesse av prosjektet.

Redigert av Lars H. (see edit history)

• 5 år senere...

Tror du kan få ut tester om du kontakter BM  selv har jeg begyndt å kaste, da jeg sikkert hadde 15 bæreposer med båtblader og bilblader på loftet. 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

TommyG skrev for 2 timer siden:

Noen som tilfeldigvis har disse ennå?

De har jeg helt sikkert og kan scanne for deg. Men det blir ikke før ut i august. Nå ligger vi med båten i Hamburgsund Sverige og regner ikke med å være hjemme på lenge.

• 1 måned senere...
TommyG skrev 18 minutter siden:

Joggu har det blitt august. Nærmer du deg land? :)

Ja, så sannelig. Men det tar nok ennå noen uker før vi er hjemme. Nå ligger vi i Skærhamn.

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...