Jump to content

Er det noen spioner her?

Faxen

Recommended Posts

Jeg reagerer på å vise frem bilder av norske militære installasjoner på åpent nett. Hvem tjener på det?

Det finnes ikke ett enkelt hemmelig fartøy for bruk i millitært eller etterretningsøyenmed på hele planeten. Det eneste som er hemmelig, er fartøy som er under utvikling.

Det er et opplsagsverk som heter IHS JANES 360. Der er samtlige fartøy for millitært bruk presentert med foto og beskrivelse av

fartøyets ildkraft, fart, antall besetningsmedlemmer osv.

Så, da er det bare å senke skuldrene, og samtidig vite at disse båtene allerede er avbildet og beskrevet i JANES. :thumbsup:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Noen har påstått at antenneskogen på min båt er litt mistenkelig, men her er forklaringen.

bilde

Se her ja! Den beste måten å skjule ting på er å gjemme det i full offentlighet Lars! Jeg var ikke klar overat Trudelutt sorterte inn under kategorien lytteskip. :cool::flag:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Den antennen er nå tatt ned og kommer neppe opp igjen. Den var for ICE og frekvensen 450MHz. Antennen har fungert meget godt, men nå er ICE abonnementet satt på "frys" til våren, og blir sannsynligvis avsluttet da. Nå har jeg en Huawei 4G+ minirouter med Telia abonnement. Til den har jeg to forskjellige MIMO antenner jeg kan bruke dersom det skulle være nødvendig i områder med dårlig dekning.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Den antennen er nå tatt ned og kommer neppe opp igjen. Den var for ICE og frekvensen 450MHz. Antennen har fungert meget godt, men nå er ICE abonnementet satt på "frys" til våren, og blir sannsynligvis avsluttet da. Nå har jeg en Huawei 4G+ minirouter med Telia abonnement. Til den har jeg to forskjellige MIMO antenner jeg kan bruke dersom det skulle være nødvendig i områder med dårlig dekning.

Ja riktig. Skal kjøpe 4G router nå og leter etter passende antenne..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...