Diddn Startet 7.Januar.2016 Del på Facebook Startet 7.Januar.2016 Har seg slik at jeg skal lage kasse til kjøleskapet som jeg skal installere i min draco 23 86modell, lurer derfor på om det er mulig å få tak i teak finerplater med samme farge og mønster som ble brukt i interiøret i draco på slutten av 80-tallet? Takker så mye for svar på forhånd ? Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Det er nok umulig. Tre er et levende materiale, og mønsteret vil variere fra stokk til stokk. Eneste mulighet er å finne plater med mønster som ligner på det gamle du har... Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Er ike det vanlig Teakfiner? Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 8.Januar.2016 Del på Facebook Svart 8.Januar.2016 Det ble vel brukt mye forskjellig i draco. Respatex ble vel brukt ute, teak inne Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 9.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2016 Det er respatex plater jeg tenker på, de platene som ble brukt oppe ute ja. Det hadde vært det fineste, men hvis det ikke er mulig å få tak i noe lignende lenger så er vel mørk teak finerplater det fineste? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 9.Januar.2016 Del på Facebook Svart 9.Januar.2016 Hei ! Hva med å bruke baderoms plater fra Fibo Trespo. Sist jeg var borti den typen plate var den produsert på samme måte som de gamle respatex platene. 9mm kryssfiner med belegg på begge sider. Selges bla. i helhvit overflate. Da kan eventuelt en bak vegg lages dobbel med den vannfaste siden ut og en lauan/teak finer på innsiden. Lime i sammen begge platene..... Da vil det bli stabilt og "vannfast" Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
tjt Svart 9.Januar.2016 Del på Facebook Svart 9.Januar.2016 Laminathuset Combi Craft A/S - Hønefosss tlf.32 14 42 60, De har nok laminat som tilsvarer den du er på utkikk etter, så jeg anbefaler å ta en telefon dit. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 9.Januar.2016 Del på Facebook Svart 9.Januar.2016 Hei. Eksperiment: Hva med å bruke et bra fotoapparat, ta bilde av en tilsvarende plate. levere bildet til en butikk som skriver ut på spesial folie, lime så bildet på en finerplate og lakke over det hele. https://www.maritim.no/laminat-14mm-teak-sorte-striper-244x122#.VpDquRXhDWI disse er laget på en slik måte. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.