Jump to content

Kan båten synke ved at den har frosset fast i isen?

Bisse

Recommended Posts

Fra kuldeperioden vi hadde i Bergen nylig. Samtlige båter ink min Viksund lå fastfrosset med vel 5cm tykk is.

Hadde frostvakt i motorrom og vifteovn i innredning som passet på at det alltid var + grader innvendig.

Nå har de tint løs igjen, båten har vert startet og alt er bare velstand  :thumbsup: 
Litt is igjen i marinaen som hindrer meg i å dra på tur, men satser på mildværet for den vekk til helgen :smiley:

bilde

• 8 måneder senere...

Har i dag skjært til "plugger" til eksospottene. Brukte isopor. Dette skal forhåpentligvis hindre en del kulde å krype inn i eksospottene. For et par uker siden gjorde jeg klar og testet alle Telstick enhetene. Hår nå brukt litt tid på plassering. Har satt de på steder så de enkelt kan sende signal til mottaker, følerene er strukket til sine respektive målesteder. Har også testet frostvaktene og alt fungerte. Båten begynner å bli klar for vinteren.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Ole-Martin Nilsson, Halden.

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...