Jump to content

Dieselkort - Minorkort

Daniel58

Recommended Posts

Det finnes bunkring langs kysten i Norge som ikke tar vanlig bankkort, men et spesialkort som etter det jeg fikk opplyst brukes mest av fiskere og større fartøy. I en engelsk havnguide over Norge nevnes et kort med navn "Minorkort". Hva er dette, og hvor får man tak i det? Jeg måtte ved flere anledninger hente vanlig diesel fra en bensinstasjon lenger inne i land pga. dette problemet. Jeg fant ingen svar ved å google dette!

Radioamatør: LA0FD - http://scheidegger.no

MINOL Stasjoner fra Trøndelag i sør til Kirkenes i nordTrøndelag i sør til Kirkenes i nord 

Da er KNBF  sitt medlems-tilbud bedre, helt ned til Egersund.  Sukk...........

Bunker Oil har også en kjede av automatiserte bensinstasjoner konsentrert i Møre og Romsdal, Troms og Finnmark samt Oppland og Sør Trøndelag. De har også leveranser til endel frittstående stasjoner. I tillegg til drivstoff og brenselsoljer distribuerer de Mobil smøreoljer fra mange lagre langs kysten. Du kan lese mer om Bunker Oil her:

Ny medlemsfordel Den nye avtalen gjelder fra og med dags dato. KNBF-medlemmer får følgende rabatt på veiledende utsalgspriser hos Bunker Oil:

Diesel u/avgift til båt: Veil. gjennomsnittspris pr. måned minus kr. 1,25 pr. liter inkl. mva. Diesel m/avgift til bil: Veil. gjennomsnittspris pr. måned minus kr. 1,06 pr. liter inkl. mva. Bensin: Veil. gjennomsnittspris pr. måned minus kr. 0,56 pr. liter inkl. mva. Smøreoljer: Veil. listepris minus 30 % rabatt i snitt (rabattgruppe 5).

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Tusen takk for gode tilbakemeldiger. Det sto faktisk "Minor-kort" i Seilmagasinet 2014/8 side 30 i en faktaboks! Ellers la jeg merke til at det gjalt mest bunker på Vestlandet og nordover. Jeg har seilt to turer til Nord-Norge fra Oslo men en 70-talls seilbåt som bare har 40 liters tank. Da MÅ man ofte seile med eller uten vind.

Radioamatør: LA0FD - http://scheidegger.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...