Donzi Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Dette ser veldig bra ut. Takk for at du dokumenterer og legger ut en så informativ tråd. Har selv jobbet litt med glassfiber og det er ikke det letteste jeg gjør. Du har helt klart "knekt koden" :) Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Dette så ut som usedvanlig godt gjennomført arbeid. Når det gjelder dørken, så er det vel ikke usannsynlig at det her er brukt H45 kvalitet, noe som fort blir for dårlig, spesielt i 10 mm tykkelse. Jeg brukte selv dette på min første prototype, og fikk delaminering. Grunnen til dette er at skjærfastheten til kjernematerialet øker med kvaliteten, og den blir da i stand til å ta opp større krefter mellom laminat og kjernemateriale. Økte derfor både kvalitet og tykkelse til 15mm. Øke tykkelse får jo ikke du gjort, men får satse på at H60 holder. Uansett, arbeidet ser veldig bra ut! Og når det gjelder rulle ved metting av biltema sin vevde duk, så er min erfaring at du ikke må rulle for mye. Jeg opplevde det som at jeg da presset ut epoksyen slik at laminatet ble for tørt, så jeg gikk bare lett over med rulle når jeg brukte denne duken sammen med epoksy. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
zacroa Svart 14.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2016 Dette så ut som usedvanlig godt gjennomført arbeid. Når det gjelder dørken, så er det vel ikke usannsynlig at det her er brukt H45 kvalitet, noe som fort blir for dårlig, spesielt i 10 mm tykkelse. Jeg brukte selv dette på min første prototype, og fikk delaminering. Grunnen til dette er at skjærfastheten til kjernematerialet øker med kvaliteten, og den blir da i stand til å ta opp større krefter mellom laminat og kjernemateriale. Økte derfor både kvalitet og tykkelse til 15mm. Øke tykkelse får jo ikke du gjort, men får satse på at H60 holder. Uansett, arbeidet ser veldig bra ut! Og når det gjelder rulle ved metting av biltema sin vevde duk, så er min erfaring at du ikke må rulle for mye. Jeg opplevde det som at jeg da presset ut epoksyen slik at laminatet ble for tørt, så jeg gikk bare lett over med rulle når jeg brukte denne duken sammen med epoksy. Takk for det, fra tidligere tråder ser det ut som du har litt fagkunnskap innen for dette så liker godt at du er positiv til gjennomføringen :) Kan jo legge til at etter en sesong holder reprasjonene 100%. Dørk og akterspeil holder stand etter en travel sesong med mye og hard bruk. Skulle egentlig bare mangle, men det er jo alltid den lille usikkerheten før man ser at det funket i praksis. Malinga med antiskli kan også anbefales da den fortsatt ser som ny ut og finnes ikke glatt uansett vær. Sitér dette innlegget Link to post
Bellayama Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 (redigert) Hei Selv om denne tråden er fra 2016 er den svært bra. Jeg skal i gang med akkurat samme prosjektet, mykt speil. Blir å følge rimelig lik fremgangsmåte! Redigert 21.August.2020 av Bellayama (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 Hva slags båt skal du gjøre ditt prosjekt på? Samme type som trådstarter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.