Kronidiot Startet 13.Januar.2016 Del på Facebook Startet 13.Januar.2016 Vurderer og bytte O-ringer i varmeveksler og oljekjøler av type Bowman, da jeg ikke vet når dette ble gjort sist. Står på en Ford 2704 ET. Hvordan bytter jeg disse ringene? Noen som vet om det er ladeluftkjøler (intercooler) på denne motoren? Hvor kan jeg i så fall lokalisere denne, og hvordan bytter jeg o-ringer på den? Sitér dette innlegget Link to post
univa as Svart 13.Januar.2016 Del på Facebook Svart 13.Januar.2016 har en ny og ubrukt bowman oljekjøler tilsalgs. 1500,- ink mva.. intrisert? Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 13.Januar.2016 Del på Facebook Svart 13.Januar.2016 Legg ut bilde av motor så er det nok noen som kan fortelle deg, jeg har selv 180hk ford 2704 i min båt Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 14.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Får ta noen bilder neste gang jeg er i båten. Er et stykke å reise, så blir ikke så ofte nå på denne tida. Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Om det finns en aftercooler så sitter den på motorn högra sida om du tittar bakifrån och fram. oringarna byter man genom att lossa på ändlocken på båda sidorna och sedan ta en liten mejsel eller liknande och pilla bort oringarna på båda sidorna. rengör värmeväxlarna samtidigt. finns några bilder i min projekt tråd på en likadan motor. https://baatplassen.no/i/topic/115518-scand-29-baltic-projekt-mm/page-2 Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Skulle vel ikke være behov for å bytte slik hvis det ikke er lekkasjer O-ringer brukes jo i mange sammenhenger og byttes vanligvis hvis de har vært tatt opp (man bruker ikke brukte o-ringer på nytt). Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 14.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Skulle vel ikke være behov for å bytte slik hvis det ikke er lekkasjer O-ringer brukes jo i mange sammenhenger og byttes vanligvis hvis de har vært tatt opp (man bruker ikke brukte o-ringer på nytt). Vet ikke hvor harde de gml ringene er, så dette er et forebyggende bytte... Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 14.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Om det finns en aftercooler så sitter den på motorn högra sida om du tittar bakifrån och fram. oringarna byter man genom att lossa på ändlocken på båda sidorna och sedan ta en liten mejsel eller liknande och pilla bort oringarna på båda sidorna. rengör värmeväxlarna samtidigt. finns några bilder i min projekt tråd på en likadan motor. https://baatplassen.no/i/topic/115518-scand-29-baltic-projekt-mm/page-2 Takk, takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.