Jump to content

Bærbar VHF


GeirKS

Recommended Posts

Hei

 

Siste større test jeg kan huske å ha sett var i Båtmagasinet nr. 9 i 2003.

Der kom vel forsåvidt Simrad HT50 best ut, men hårfint bedre enn en rekke andre - blant disse Garmin 725e som jeg selv valgte å kjøpe etter å ha lest testen. Har gode erfaringer med denne, men vær klar over begrensningene som ligger i en bærbar når det gjelder styrke, rekkevidde m.m.

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Her er linken til testen i Båtmagasinet jeg refererte til over. (Kanskje det finnes noen nyere i andre blader.......) Nesten alle vanntette i hht IPX7-standard.

 

Håndholdt vhf-radioer

 

Du må gå inn på 2003, september-utgaven

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

siste seilmagasinet har en slik test.

Det ble bla nevnt at Raymarine 101E var den mest moderne.

Litt avh. av om man var opptatt av vekt, batterikapasitet osv .. så var det den ene eller andre som vant.

Selv kan jeg godt tilbud på Simrad, Raymarine og Garmin sine modeller.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en slik en Gunga. Jeg har såvidt fått testet den, og førtseinntrykket er svært positivt. Kan nevnes at både den britiske og amerikanske marine bruker denne enheten (og sikker mange andre også...)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Kan kanskje nevne noen linjer om tiltenkt bruksområde også, som er å erstatte manglende cockpithøyttaler i ymse forskjellige båter som leieskipper og seilinstruktør (ikke meg!) fører. Jeg ble forespurt om en anbefaling siden jeg er utstyrsfreak og har en HT50 selv.

 

Det som er viktig er at høyttaleren er god og at radioen er lett å bruke. Jeg ser Ray101 har skruknotter til lyd og squelch og det liker jeg. Mon tro om høyttaleren er minst like god som HT50? Er den like solid også så er det jo suverent!

 

Hva koster Raymarine 101 sånn omtrent da?

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...