Jump to content

Powertrim demontering, utenbordsmotor


vidarbre

Recommended Posts

Min Yamaha 30 DETOL startet sist høst å sige sakte ned til bunnstilling, og verre jo mer pådrag.

Det er ingen lekkasje ut av enheten, og i samtale med Løvold AS i Bodø er det med all sannsynlighet ventilene som er noe i veien med. De skal ha ca 3000kr for jobb+deler.

 

Jeg har nå bestilt verkstedhåndboken Clymer Yamaha 2-90hp '98-'01, og lurte på om noen her hadde foretatt lignende operasjon? Så på en deleoversikt at det er svært mye deler i enheten, og vil helst ikke levere en plastpose med deler til verkstedet pga at alt spruter.

 

Er det bare å levere inn, eller er det mulig å gjøre dette selv? Har skrudd på mye rart tidligere. Og sparer gjerne et par kroner der det er hensiktsmessig!

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
Share on other sites

Min Yamaha 30 DETOL startet sist høst å sige sakte ned til bunnstilling, og verre jo mer pådrag.

Det er ingen lekkasje ut av enheten, og i samtale med Løvold AS i Bodø er det med all sannsynlighet ventilene som er noe i veien med. De skal ha ca 3000kr for jobb+deler.

 

Jeg har nå bestilt verkstedhåndboken Clymer Yamaha 2-90hp '98-'01, og lurte på om noen her hadde foretatt lignende operasjon? Så på en deleoversikt at det er svært mye deler i enheten, og vil helst ikke levere en plastpose med deler til verkstedet pga at alt spruter.

 

Er det bare å levere inn, eller er det mulig å gjøre dette selv? Har skrudd på mye rart tidligere. Og sparer gjerne et par kroner der det er hensiktsmessig!

<{POST_SNAPBACK}>

En annen mulighet er at tettnings ringen inne i sylinderen er gåen, slik at oljen siver imellom. En måte og teste dette på er å skru av tiltsylinder, kjør trykkluft inn på den siden som presser sylinder tilbake, kommer det luft i andre enden så må denne Fikses/Byttes

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Har visst glemt denne tråden, her er hva jeg gjorde for å få det i orden:

 

Fikk tips om at det kunne være ventilene, og fikk en sprengskisse av hvor de var. Er to lokk laget for stort flatjern mener jeg å huske.

Pris på nye ventiler var 800 kr pr stk.

Byttet plass mellom dem, slik at den som skal holde motoren opp, er i orden. Vil aldri sige oppover uansett :cool:

 

Har siden da fungert utmerket, og kostet kr. 0,-

Men det blir 2 nye ventiler neste gang de skjer.

 

End of story

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...