Stein Erik Startet 21.Januar.2016 Del på Facebook Startet 21.Januar.2016 Åpnet opp mannhull på toppen av dieseltanken. Minus10.grader ute, båt står på land. Så ut som "slush/is" som fløt oppå dieselen. Trodde at vannet /isen ville være på bunn i tanken, dersom det var vann i tanken? Tanken skal tømmes,så det er ingen krise. Var ca 200. liter igjen. Tanken tar 500. liter. Må selvfølgelig finne ut om det er kondens eller lekasje! Hvorfor flyter isen på toppen av dieselen? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 21.Januar.2016 Del på Facebook Svart 21.Januar.2016 (redigert) Litt på utrygg grunn nå. Men har jo hørt at det er noe som heter vinter diesel. Det er vel for at sommer diesel kan fryse. Vet ikke når den eventuelt fryser og den skaper problemer. Redigert 21.Januar.2016 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
KARILLA Svart 21.Januar.2016 Del på Facebook Svart 21.Januar.2016 (redigert) Is er lettere enn vann, det er lett å se i disse dager. Men om frosset vann også er lettere enn diesel det har jeg i grunn aldri fundert på. Is skal iht google ha en egenvekt på ca 0,92 og diesel har ca 0,84 så dette tilsier at dieselen skulle vært overst i tanken din. Test pågår i fryseren mellom vann og rapsolje :-) Tenker at den slush du se på toppen av dieselen er voks, ta en prøve med deg inn i varmen og la det smelte før du fyller den i et glass med vann, tipper det legger seg på toppen av vannet. Redigert 21.Januar.2016 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Ove T Svart 21.Januar.2016 Del på Facebook Svart 21.Januar.2016 Det kan inte vara is. Is har en specifik vikt på 0,917, Diesel mellan 0,80-0,845. Troligen sommar diesel som har paraffinerat. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 21.Januar.2016 Del på Facebook Svart 21.Januar.2016 Det er ikke vinter diesel du har på tanken og det som du ser er voks. når det blir varmere så blander det seg inn i gjen i dieselen Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 21.Januar.2016 Del på Facebook Svart 21.Januar.2016 Sommer diesel skal tåle ca 11 minus men det er kjent at du kan få tilstopping av filtre m.m allerede ved 5 minusgrader. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Stein Erik Svart 21.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2016 Takk for hjelpen! Tar inn en prøve, så får vi se om det er voks. Nådde ikke helt ned i tanken, så jeg fikk kjenne på det! Skal sjekke videre i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 22.Januar.2016 Del på Facebook Svart 22.Januar.2016 Test samsvarer med oppsummering og fakta fra Google. Olje er lettere enn frosset ferskvann. Ha en vakker dag i vår herreslekegrind:-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.