Audiaudi Startet 21.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2016 (redigert) Hej. Jeg er ved at montere en AIS Watchmate 750 fra Vesper marine. Spørgsmålet er om jeg kan bruge min i forvejen gamle stadig monteret Raystar 120 Seatalk gps antenne. Hilsninger Jens Redigert 21.Januar.2016 av Audiaudi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 22.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 AIS skal vel ha VHF- antenne, ikke GPS- antenne... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 22.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 Includes a built-in two channel parallel AIS receiver. This high performance receiver means greater range and increased safety. It also makes installation easier. No external "black boxes" to mount, power and wire. Just plug in a VHF antenna and connect the AISWatchMate 750 to your GPS. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lars H. Svart 22.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 Denne enheten er jo en enhet med egen skjerm, og skal en der få plassert andre båters posisjon i forhold til egen båt sin posisjon, trenger en signal fra en GPS-mottaker. Nå kjenner jeg ikke Raystar 120 gps antennen, men den har jo Seatalk tilkobling, mens WatchMate enheten ser ut til å ha "gammeldags" NMEA tilkobling. Dermed blir det vel et problem? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Audiaudi Svart 22.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 Tak for input. Denne model 750 (kan kun modtage AIS) og har ikke indbygget gps antenne 850 (kan modtage og sende) har indbyg gps. Den skal selvfølgelig have VHF antenne det er ikke noget problem. Jeg kan se man kunne få den antenne Raystar 120 dengang i enten Seatalk eller nmea. Min er en Seatalk. Sitér dette innlegget Link to post
Audiaudi Svart 22.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 (redigert) Redigert 22.Januar.2016 av Audiaudi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audiaudi Svart 22.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 Min gamle GPS Raystar 120. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 22.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 du trenger ikke koble til denne GPS-antennen til AIS-mottakeren din. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Audiaudi Svart 22.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 Her i er der også monteret en Raymarine GPS antenne 130 den. Mon det signal kan bruges. Sitér dette innlegget Link to post
Audiaudi Svart 22.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 du trenger ikke koble til denne GPS-antennen til AIS-mottakeren din. Jo for der er ikke indbygget GPS antenne, det troede jeg der var da jeg købte den. Cactus der som jeg købte den Anbefaler en Garmin GPS 19X HVS antenne. Men har to i forvejen. Håbede på jeg måske kune trække på dem. Der er Seatalk ng som på et af billederne. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 22.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 beklager, ser ut til at jeg tok feil der (teksten jeg kopierte i innlegg#3 var fra deres hjemmeside og forledet meg). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Audiaudi Svart 23.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Den skulle koples direkte på gps plottere. Via NMEA så kom den igang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.