Brym Startet 27.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2016 Jeg lurer på om noen har erfaringer med denne båten og denne motoren? Ser motoren er gått 15386 timer, hva er å forvente av utlegg i fremtiden. Tror denne motoren heter TAMD22 (?). Ved eventuelt kjøp må den gås til Stavanger fra Ålesund, er dette noe dere ville tatt sjansen på med tanke på sjødyktighet og pålitelighet, ser for meg at det kunne blitt en fin tur men like så vel fort snu til et mareritt dersom viktige grønne ting begynner å feile... Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 27.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2016 (redigert) Jeg har samme motor i min Sollux 850 tc. Jeg har bare gode erfaringer med den, men har bare hatt den 1,5 år. Min motor er kjørt ca 800 timer og sciver som ei klokke. Starter lett selv om det er kaldt. Dieselforbruket er heller ikke så værst. Motoren har maks turtall på 4500 rpm, så den har nok noe mer slitasje en en lavturtallsmaskin. Den er bygget på en perkens prima 80. Regreim skal byttes på 1800 timer. Pass på wasetgateventilen. Den har en lei tendens til å henge seg fast. Men det er bare å sjekke hvis motor har stått lenge stille. Har forstått det slik at motoren ikke havarerer selv om regreima ryker. Jeg er ikke en motormann, så håper andre også kommenterer motoren. Min motor har forresten stoppa en gang, men kan ikke skylde det på motoren ettersom jeg hadde glemt å åpne dieselen. Redigert 27.Januar.2016 av Skrujeden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 Båten er grei nok, men en del lyd inne i hytta.forholdsvis rommelig hytte . Enkel finish. Litt pes og komme ut akterdøren hurtig ved fortøyning. Litt tynn plast i innerliner men ikke noe stort problem ved fornuftig bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 Båten skal brukes "fornuftig" av min far, tenker han skal ut å fiske litt å kanskje trekke noen teiner. Blir det en historisk flott sommer så er det også mulig han overnatter en kveld i den. Alt kommer nok til å foregå innadskjærs. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 Ser motoren er gått 15386 timer, hva er å forvente av utlegg i fremtiden. Tror denne motoren heter TAMD22 (?). er det kommafeil her? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Brym Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 En skikkelig en og :-) det skal nok være 1538,6. Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 Jeg har samme motor i min Sollux 850 tc. Jeg har bare gode erfaringer med den, men har bare hatt den 1,5 år. Min motor er kjørt ca 800 timer og sciver som ei klokke. Starter lett selv om det er kaldt. Dieselforbruket er heller ikke så værst. Motoren har maks turtall på 4500 rpm, så den har nok noe mer slitasje en en lavturtallsmaskin. Den er bygget på en perkens prima 80. Regreim skal byttes på 1800 timer. Pass på wasetgateventilen. Den har en lei tendens til å henge seg fast. Men det er bare å sjekke hvis motor har stått lenge stille. Har forstått det slik at motoren ikke havarerer selv om regreima ryker. Jeg er ikke en motormann, så håper andre også kommenterer motoren. Min motor har forresten stoppa en gang, men kan ikke skylde det på motoren ettersom jeg hadde glemt å åpne dieselen. Fikk beskjed av Garstad i Stavanger at registerreim skal byttes på 2000 timer. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 En skikkelig en og :-) det skal nok være 1538,6. tenkte det. Men skulle ikke forbause meg om det er en og annen slik perkins som har 15000 timer på telleren også (men da har den neppe gått på 4500 rpm) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.