shipahoy Startet 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2016 Har kjøpt meg båt med en saltvannskjølt Volvo Penta 2001 fra 1986... Motoren sviver fint, men etter å ha stampa mot bølgene i 30 min, så jeg fikk temperaturalarm. Heldigvis er det en seilbåt, så jeg kunne seile litt mens motoren fikk kjølt seg. Tok ut termostaten, og fant ut at den hadde låst seg på grunn av rust og kalkavleiringer og sprengt seg selv - så den må skiftes. Åpnet så bunnventilen for å tappe av saltvannet, men der var det helt tett. Pirket ut det jeg klarte med en skrutrekker, og satte en kopp under. Da jeg kom tilbake etter noen dager, så hadde det runnet ut vann. Har tatt av eksosbend og lagt den i systemrens. Slik jeg forstår, så virker kjølesystemet slik: Dersom jeg tar av røret fra impellerpumpa eller rør (8), så renner vannet under termostaten ut, så de må være koblet et sted, men vannet under termostaten renner ikke ut i tappekranen nede på siden (under dynamo). Det jeg ikke forstår er hvilken vei vannet skal renne gjennom termostaten, og hvor det skal komme ned til motorblokka der tappekranen er? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 30.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Skulle stått at jeg "åpnet tappekranen for å tappe av saltvannet". Har nå funnet ut at rør (6) på den øverste figuren går gjennom motoren, og har et hull som slipper vann inn i motorblokka. Fikk lirket en ståltråd inn i hullet til tappekranen og fikk staket opp slik at alt vannet rant ut. Fyllte så opp med systemrens. Jeg antar da at når termostaten åpner så renner det varme vannet opp gjennom termostaten og inn til eksosbenden, og nytt kaldt vann kommer inn gjennom hullet i rør (6). Stemmer dette? Sitér dette innlegget Link to post
Mixer'n Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Hei, Shipahoy. Det er viktig å drenera av blokka javnleg (mi erfaring: 2 ganger/sesong). Det blir liggande saltavleiringar nede i sylinderveggen. Dette må bort, ellers byggjer det seg opp, og til slutt får ikkje sylinderen nok kjøling. Systemrens er nok ikkje dumt så lenge systemet er skikkeleg åpent. Men er det for mykje avleiringar i sylinderveggen må det sterkare lut til, eller rettare sagt: saltsyre. Bruk 30% saltsyre som blir selt i fargehandel eller byggevare. Det blir ellers sagt at VP 2000-serien ikkje kan kjørast på full speed over lengre tid. Då går den seg varm. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Takk for tips Mixer'n. Det tar ikkje mange minutt å drenere blokka, så det skal eg gjere ein gong i blant :-) Fekk båten i slutten av september, så det er mykje å finne ut av... Har vurdert saltsyre, men er litt skeptisk. Dersom eg ikkje er nøgd med systemrens, så prøver eg kanskje saltsyre på motorblokka, men eg trur ikkje eg tar sjansen på å sirkulere den i heile systemet. Veit du om ein må lufte termostathuset (skrue 21 på det nedste bilete), eller forsvinner vatnet av seg sjølv frå kjølesystemet? Hadde forresten vore kjekt med termometer, og ikkje bare temperaturalarm... Sitér dette innlegget Link to post
Mixer'n Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Hei, din beskrivelse av kretsløpet i innlegg #2 er, etter mitt syn riktig. Ved vinterkonservering av motoren, og også ved reingjering v.h.a. systemrens eller saltsyre tar eg alltid først ut termostaten, slik at sirkulasjonen går fritt ned i blokka, sjølv om motoren ikkje er varm. Då drenerar eg først av v.h.a. dreneringskranen i blokka, før eg monterar termostathuset på igjen. Men det er sjølvsagt greit nok å opne lufteskrua (21) for å få inn luft ved drenering. (Har ofte lurt på kva den skrua er til ...). Reingjering med systemrens gjer eg på følgjande måte: Eksos blir kopla frå potta/vannlåsen og ført ned i ei bøtte. Kjølevannsinntaket blir kopla frå og ført ned i same bøtta. Har passeleg mengde vatn blanda med systemrens oppi bøtta. Startar så motoren og lar den gå til den er godt varm (nermar seg kokepunktet). Stoppar motoren, og lar den stå med systemrens-blandinga natta over. Startar så opp igjen, og lar den gå til den igjen er godt varm. Remonterer eksos og kjølevatn, men ventar litt med å starte opp for å unngå for stort temperatursjokk av det kalde sjøvatnet. Reingjering med saltsyre blir i prinsippet gjort på same måten, men då lar eg ikkje motoren gå veldig lenge, kanskje 5 - 10 min. Lar den sjølvsagt heller ikkje stå natta over, men remonterer straks eksos og kjølevatn, og startar opp for å få spylt gjennom med vatn lenge (1/2 time). Til slutt blir termostaten sett på plass att. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.