Honduras Startet 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2016 Vi har kjøpt inn en River 350 XR, som jeg antar guttungen legger beslag på kommende sommer. For min egen godfølelse ønsker jeg at han har en plotter tilgjengelig, og jeg har en iPad med navigasjonsprogram liggende. Ønsker tips på iPad-holder jeg kan montere i båten, og som tåler å stå utendørs. Motor er en 9,9hk Tohatsu uten lading, så jeg ser vel for meg å ha et lite MC-batteri eller Powerpack etc som kan forsyne det hele med strøm, og som er enkelt å lade hjemme. Så en tett holder med innebygget strømkontakt og som kan feste på reling eller egen brakett er vel strengt tatt det jeg ser etter. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
5nacks Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Litt dyr, men har god erfaring med Lifeproof til iPhone. Sikkert bra til iPad også :) https://www.lifeproof.com/en-us/ipad-air-2/nuud-for-ipad-air-2-case/lpnu-apl-ipdair2.html?int=lp-hmpg-6x1-block4-10 Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 (redigert) Kan skrive under på at Lifeproof gjør jobben ja Mista min iPhone 5s på 6 meters dyp i forfjor sommer. Der lå telefonen et godt kvarter før en (mer enn meg) svømmedyktig kamerat fikk den opp. Tørket av den og tok av dekselet. Ikke en dråpe vann inn i telefonen! Imponerende I utgangspunktet skal dekselet tåle en halv meter i en time eller en meter i en halvtime, så dette var over all forventning. Ja, dekselet koster litt, men for min del "sparte" jeg 6-7 tusen ved å ha dekselet på, telefonen var ganske ny. Vet ikke hvordan det er med iPad-dekslene til Lifeproof, om de kan lades med vanntett gjennomføring eller ikke. For iPhone må jeg lukke opp et deksel (med myk gummipakning bak) for å kunne lade. Kommer det regn under lading er ladeporten litt utsatt. Det følger i alle fall med en vanntett minijack-/aux-kabel, du skrur ut en propp og skrur kabelen inn. Med pakning. Redigert 31.Januar.2016 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Havneguiden i vanntett plastmappe. Så lærer de seg å lese papirkart også Også slipper man å være redd for at elektronikken blir bøffa når poden er inne på land for å kjøpe is...... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Jeg hadde min iPad i en vanntett pose med rullelukking, det holdt ikke tett. Nå har jeg, en ny iPad, i en lifeproof. Den har holdt mål så langt. Nå ser jeg etter en passende måte å feste iPaden med Lifeproof'en i cockpiten. Bjorkski Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 (redigert) Har ikke amerikanske Ram noen ipad holdere? Mener disse selges hos Co og bestmarin. De har forskjellige fester også, slik at du kan tilpasse til jolla. Redigert 1.Februar.2016 av ElGapitan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Masse av dette på www.aliexpress.com Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Har brukt ipad og vanlig nettbrett til navigasjon de siste årene. Sverger nå til vanntette Sony produkter, dvs brett og telefon. Men for ipaden så gjør jeg det så enkelt som en frysepose med en sånn plastklemme som man bruker for å lukke poser osv. Har fungert finfint sålangt. Og utrolig enkelt i bruk ;-) Meen lurer på å kjøpe en sånn dings for å få et feste på pidestallen, og da kan jeg like godt knalle til med en vanntett løsning. Har kikket litt på den varianten som koster en del kroner på Claes Ohlson, men til tross for prisen så ser det ut som leamikk, så jeg er ikke overbevist om at det slår fryseposen i funksjon og praktisk bruk. Så vi får se... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Lifedge har en rekke alternativer http://lifedge.co.uk/product-category/mounts/ipad-mounts-mounts/ Deres surface mount er kjekt på en båt om du har tilstrekkelig med flate å montere den på. Paden sitter helt fint i den holderen. Ellers kan du sikkert gi ham en app på hans overdyre smarttelefon. Men hvor langt kommer han med en River350 og hvor mye må man lære seg av grunner for å ah det helt fint? Vil ikke en full navigasjonsløsning være noe overkill. Hva med å prøve seg med et båtsportkart på veggen og en skvett hukommelse? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.