TurboThomas Startet 2.Februar.2016 Del på Facebook Startet 2.Februar.2016 Min 2003 df115 fusker på tomgang. Har byttet iac ventil,map sensor,insugspakning filtre og plugger. Når jeg justerer tomgangen til 650rpm som den skal ha så går den veldig rufsete og stopper til slutt. Kan dette være injektor feil? Har koblet motoren til pc. Er ingen aktive alarmer og alle sensorer viser rett. Noen som har tips til videre feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Får du båten opp i plan ? Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Ja. Motoren virker helt perfekt utenom at den stopper sporadisk når jeg setter den i fri og at den går ujevnt på tomgang. Litt som en totakter ? Sitér dette innlegget Link to post
urger Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Har lignende på min df115 fra 2006. Det piper en varseltone når motoren kutter og det lyser varsellampe for temperatur. Har lurt på om det er noe med kjølingen. Aldri hatt problem når motoren har litt ekstra turtall eller i fart. Sitér dette innlegget Link to post
urger Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Har lignende på min df115 fra 2006. Det piper en varseltone når motoren kutter og det lyser varsellampe for temperatur. Har lurt på om det er noe med kjølingen. Aldri hatt problem når motoren har litt ekstra turtall eller i fart. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Hmm. Ingen piping eller alarm når min stopper Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 kan jo være falskluft... hjelper det å pumpe på blæra? kan være enten dårlige slanger, koblinger, selve blæra og pakning forfilter.. osv Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
TurboThomas Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Det hjelper ikke. Har prøvd. Har også byttet alle pakninger, sjekket koblinger på slanger. Åpnet høytrykkspumpen og sjekket den. Btw motoren har gått ca 300t og impeller er ny. Sitér dette innlegget Link to post
urger Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Googlet df115 idle problem. Ser ut til at det kan være iac ventilen [idle air control] som er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Den er byttet. Og har sjekket at den regulerer fint. Sitér dette innlegget Link to post
kjapp1 Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Har hatt et par tilfeller På min også. Verkstedet mente det kunne være små mengder vann i bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 3.Februar.2016 Del på Facebook Svart 3.Februar.2016 ja, koblet på en annen tank for å eliminere den biten? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
TurboThomas Svart 3.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2016 Har ikke prøvd d. Men kan jo det. Har fast tank på 135L Åpnet denne i fjor å sjekket den. Ingen tegn til vann. Har også drivstoff filter med vannutskiller som blir drenert før hver tur. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 4.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2016 Neon som har tro på at dette kan skyldes injektor feil? Sitér dette innlegget Link to post
urger Svart 4.Februar.2016 Del på Facebook Svart 4.Februar.2016 Sjekk denne "h-ttp://www.thehulltruth.com/boating-forum/615064-df115-suzuki-idling-problems.html" Verdt å merke seg at hvis ikke det er den bolten de nevner her så kan det være lurt å bytte den ut uansett for å unngå galvanisk korrosjon.. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 4.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2016 Mange gode forslag her nå. Men den bolten er et kjent problem. Dette er utbedret på min. Byttet hele adapterplaten for 2 år siden. Fikk vann i oljen og feilen var i adapterplaten som den bolten sitter i. Når det er tæreskade der den bolten er så resirkulerer motoren eksosen og oppfører seg som min. Men da går motoren fint uten deksel på. Min står i garasjen uten deksler og kjøres i stamp. Den begynner å gå ujevnt når jeg justerer tomgangen iht servicemanual ned mot 650rmp. Ser det er nevnt i manualen at injektorene kan lage trøblete tomgang men har ikke hørt om andre så har hatt den feilen. Sitér dette innlegget Link to post
kjapp1 Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Hei igjen. Har vert på verksted mrd min hadde ujevn gange fra 4000 til 5000 o.min og sporadisk stopp som du beskriver. Har fått skiftet motorstyring. Eksos spjeld. Og tiltgiver på garanti. Nå funker alt som det skal har DF 115 2013 mod Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.