Jump to content

Suzuki df115 2003 fusker på tomgang

TurboThomas

Recommended Posts

Min 2003 df115 fusker på tomgang. Har byttet iac ventil,map sensor,insugspakning filtre og plugger.

Når jeg justerer tomgangen til 650rpm som den skal ha så går den veldig rufsete og stopper til slutt. Kan dette være injektor feil? Har koblet motoren til pc. Er ingen aktive alarmer og alle sensorer viser rett. Noen som har tips til videre feilsøking?

Mange gode forslag her nå. Men den bolten er et kjent problem. Dette er utbedret på min. Byttet hele adapterplaten for 2 år siden. Fikk vann i oljen og feilen var i adapterplaten som den bolten sitter i. Når det er tæreskade der den bolten er så resirkulerer motoren eksosen og oppfører seg som min. Men da går motoren fint uten deksel på.

Min står i garasjen uten deksler og kjøres i stamp. Den begynner å gå ujevnt når jeg justerer tomgangen iht servicemanual ned mot 650rmp. Ser det er nevnt i manualen at injektorene kan lage trøblete tomgang men har ikke hørt om andre så har hatt den feilen.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...