Jump to content

Hentetråd Haugesund til Arendal.

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei. Skal hente hjem til Arendal en P 480. En kollega har kjøpt båt og jeg skal være med som hjelpematros. Vi satser på bilskyss fra arendal til Haugesund på mandag. Har jo gått turen noen ganger. Men håper på mange gode råd fra et aktivt Bp.

Regner med at jeg bruker M ais. Enten white lady.eller om jeg klarer å registrere en ny.. :)

Hva mener dere om været til uka?

Endelig ble det Bobåt

Dejligt med en hentetråd i vintermørket! Behøver jeg sige godt med billeder og AIS...? ;-)

Vejret ser skummelt ud mandag: Et solidt lavtryk i Norskehavet ud for Bergen. Her I heldige, så kan I sejle i lavtrykkets centrum, men ellers står den på kuling/hård vind fra SV. Tipper at det bliver en udfordring at finde et hul til at runde Jæren.

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Første del, karmsundet, er veldig skjermet. 

Første åpne strekk er Boknafjorden, men den er ikke så lang, og du finner skjermet havn på andre siden (og halvveis hvis du vil)

Jæren er lang i dårlig vær, ihvertfall i mot.

Lista er skremmende i dårlig vær.

Følg med på værmeldingene, og husk at utpå der kan det være gammel tungsjø en stund etter vinden legger seg.

Lykke til på reisa da, blir sikkert kjekt :-)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Jeg har lagt opp to ruter. Den ene forutsetter godt vær. Den går rett til havs fra karmsundet. Og ikke innaskjærs før Galtesund. Den andre ruta går så mye innaskjærs som mulig. Så da er det bare å la været bestemme. Er det for mye vind så har jeg god erfaring med å ligge I Tananger. :)

Endelig ble det Bobåt

Regner med at du finner frem trommene :) ligger vel dypt I skapet ett sted.. hehe.. jeg har vært ute I litt Vær før. :) har ikke noe ønske om å gjenta det. :) planlagt avreise fra Haugesund er tirsdag. Muligens gå ned til Tananger. Er det dårlig Vær legger vi oss der. Onsdagen ser jo mye bedre ut.. så langt.

Avgjørende vermelding er på søndag. :) er det bra da.. så prøver vi oss. Siste avgjørelse er tirsdag rett før avgang. Jeg kan snu når som helst.. :)

Endelig ble det Bobåt

Blir avreise med bil til Haugesund I dag. Har med pc og nettbrett med plottet rute. Værmeldingene for tirsdag og onsdag og torsdag ser lovende ut. Foreløpig bare sjekket yr. Men de er sjekket både på Kvitsøy,obrestad lista og Lindesnes der ser det greit ut. Håper virkelig vi slipper det været som var I går og I natt.

Endelig ble det Bobåt

2 og 3 meter. Det tror jeg vi tåler. Nå ligger det på ca 5 meter. Men faller merkbart fremover. Vinden dreier mot nord ser det ut som for meg. Å det vil jo legge sjøen mye

Men er veldig begeistret for at meteorolog Andy er på vakt. :) ehh.. Major Andy.. :)

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...