Bjørn Løvjomås Startet 5.Februar.2016 Del på Facebook Startet 5.Februar.2016 Hei. Skal hente hjem til Arendal en P 480. En kollega har kjøpt båt og jeg skal være med som hjelpematros. Vi satser på bilskyss fra arendal til Haugesund på mandag. Har jo gått turen noen ganger. Men håper på mange gode råd fra et aktivt Bp. Regner med at jeg bruker M ais. Enten white lady.eller om jeg klarer å registrere en ny.. :) Hva mener dere om været til uka? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
navid Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Endelig litt skikkelig action her :-) Meldingene fram til onsdagen er vel litt lurvete etter min mening, men det er vel ikke mye som stopper en 48 foting med hjemlengsel vil jeg tro. Blir moro å følge med. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 (redigert) Dejligt med en hentetråd i vintermørket! Behøver jeg sige godt med billeder og AIS...? ;-) Vejret ser skummelt ud mandag: Et solidt lavtryk i Norskehavet ud for Bergen. Her I heldige, så kan I sejle i lavtrykkets centrum, men ellers står den på kuling/hård vind fra SV. Tipper at det bliver en udfordring at finde et hul til at runde Jæren. Redigert 5.Februar.2016 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Mandagen ser jo litt frisk ut, men fra tirsdag og videre utover uken burde det være grei skuring. Jeg ville ha ventet med avgang til tirsdag morgen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Leser på meldingen fra Yr for obrestad nå. Ser ut som det legger seg på mandag. Er meldt 9 ms fra SV på tirsdag. Noe roligere på onsdag og torsdag. Men som vanlig er det været som bestemmer om det blir avreise. Å når.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Inter 9000 Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Et av di viktigste søke punktene på YR.no er Lista. Melder litt friskt :-) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Fishermidas Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Det beste vind og bølgevarselet finner dere på www.windguru.cz (i menyen finner dere der mange lokale plasser langs lysten) Feks. Lista: http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=125&sty=m_menu Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Årets første hentetråd - det gledes Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Av en eller annen grunn har jeg vent meg til å bruke yr og Dmi. :) men ser på alle nye med spenning. Men vender altid tilbake til de to. Erfaringen er at de somrene er innafor. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Erik Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Første del, karmsundet, er veldig skjermet. Første åpne strekk er Boknafjorden, men den er ikke så lang, og du finner skjermet havn på andre siden (og halvveis hvis du vil) Jæren er lang i dårlig vær, ihvertfall i mot. Lista er skremmende i dårlig vær. Følg med på værmeldingene, og husk at utpå der kan det være gammel tungsjø en stund etter vinden legger seg. Lykke til på reisa da, blir sikkert kjekt :-) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Jeg har lagt opp to ruter. Den ene forutsetter godt vær. Den går rett til havs fra karmsundet. Og ikke innaskjærs før Galtesund. Den andre ruta går så mye innaskjærs som mulig. Så da er det bare å la været bestemme. Er det for mye vind så har jeg god erfaring med å ligge I Tananger. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Er på saken, Bjørn! Utfordringen på mandag blir å få dreiet vinden mer på østlig retning, men det er mulig det svarer seg å drøye det litt til utpå dagen. Nå er det jo, som nevnt, en voksen båt dere har og det spørs hvor mye ubehag dere tåler. Tvi, tvi og god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Regner med at du finner frem trommene :) ligger vel dypt I skapet ett sted.. hehe.. jeg har vært ute I litt Vær før. :) har ikke noe ønske om å gjenta det. :) planlagt avreise fra Haugesund er tirsdag. Muligens gå ned til Tananger. Er det dårlig Vær legger vi oss der. Onsdagen ser jo mye bedre ut.. så langt. Avgjørende vermelding er på søndag. :) er det bra da.. så prøver vi oss. Siste avgjørelse er tirsdag rett før avgang. Jeg kan snu når som helst.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Bjørn, det hadde vært flott om dere kunne utsette avgangen til torsdag, for jeg får dessverre ikke fulgt med så mye på tirsdag og onsdag... :-) Fra spøk til alvor; endelig en hentetur igjen. Det gledes! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Du skal ikke se bort fra at du blir bønnhørt..:) vinden avgjør.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Kanskje like greit at NSB skal ut på anbud også nå, så det ikke blir forsinkelser. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.Februar.2016 Del på Facebook Svart 5.Februar.2016 Her ser det ut til at tirsdag er rette dagen: https://www.windyty.com/?2016-02-10-00,59.462,12.085,6 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 Blir avreise med bil til Haugesund I dag. Har med pc og nettbrett med plottet rute. Værmeldingene for tirsdag og onsdag og torsdag ser lovende ut. Foreløpig bare sjekket yr. Men de er sjekket både på Kvitsøy,obrestad lista og Lindesnes der ser det greit ut. Håper virkelig vi slipper det været som var I går og I natt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
fluefiskeren Svart 8.Februar.2016 Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 Ja, det blåste, og blåser godt her vestpå også, men det ser riktig lovende ut fremover. God tur, håper på hyppige oppdateringer fra turen, og ikke ha det så travelt da:-) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Februar.2016 Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 Kystvær. Da har man i alle fall vinden i sanntid Last ned denne til android eller apple... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.Februar.2016 Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 Ser ut som et bra værvindu dere treffer nå ja, og det er jammen ikke verst utifra hvordan det har vært i det siste. Lykke til og god tur Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
MajorAndy Svart 8.Februar.2016 Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 ....mellem 2 og 3 meter signifikant bølgehøjde fra nu og i hvert fald til onsdag middag...det meste af tiden fra SV men skiftende til NV i løbet af onsdagen. Det ligner en noget våd tur rundt om Lista.... http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#northsea Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 (redigert) 2 og 3 meter. Det tror jeg vi tåler. Nå ligger det på ca 5 meter. Men faller merkbart fremover. Vinden dreier mot nord ser det ut som for meg. Å det vil jo legge sjøen mye Men er veldig begeistret for at meteorolog Andy er på vakt. :) ehh.. Major Andy.. :) Redigert 8.Februar.2016 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fishermidas Svart 8.Februar.2016 Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 Sitter å ser i Karmsudet/Boknafjorden nå.....og akkurat nå er det rimelig heftig tungsjø her.. var sørlig stiv kuling inatt...!!! 2-3m svell akkurat nå Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 Flott. Kan ikke du oppdatere meg på disse observasjonene.. :) det er gull verd.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.