Bjørn Løvjomås Svart 8.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Prøver å registrere meg med enda en bruker på m AIS, men det går vist ikke.. så da blir det white lady på tur igjen. Får bare opp beskjed om at brukeren eksisterende allerede.. litt strømstyrke så prøver vi oss nedover mot Tananger I morgen. Håper på en rolig ferd nedover. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Da blir det å følge White Lady! :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
index Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Takker. :) Vi skal toppe tankene før vi går I morgen. Hvor bør vi fylle? Jeg pleier å fylle på Apollo Båtsenter, like ved Kystverket. Men Kopervik er gjerne litt billigere om dere vil ha en stopp på veien.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fishermidas Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=768&sty=m_spot Ser ut til å bli ok forhold, er nok litt gammel tungsjø sør i Karmsundet/Boknafjorden/Jæren. Ser på bølgevarlselet her 1,8m og fallende utover dagen... (sørvest) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Dere får nok en flott tur - været blir bedre og bedre for hver nm God tur! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Stadig 2.5-3 meter bølger :-( Ikke noget jeg ville have gået ud i, men I er jo et erfarent mandskab i en stor båd, så... Men onsdag løjer det betragteligt og vinden går over i NV, så det ser markant bedre ud! Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Er det denne? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=62949016 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Stemmer. Det er den båten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 hmmm...ingen White Lady på AIS'en endnu? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Stemmer. Det er den båten. Det ante meg. Lenge siden jeg så den til salgs første gangen. Lett å huske pga badeplattformen. God tur!! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Vi ligger å plundrer litt med batterier . Kan se ut som baugthrøster har tappet startbatteriene . Og ødelagt baugthrøster. Den bare klikker I releet. Fikk start på motor ved å jumpstarte fra forbruksbank. Så vi kjøper startkabler. Så er vi sikret start. :) Ais blir tent når vi går.. Hvis jeg bare husker.. kan jo ikke ha på Ais når vi går på land.. I følge Sap2000.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Hehe Bjørn :-) bare la den stå på, du så vi ser hvor vannhullene er ;-) Kan det være klikkingen i releet kommer av lav spenning? Om du har med et multimeter og har fått strøm på batteriene, så mål fremme på thruster. Husk og sjekk alt dere kan før dere begir dere utpå utaskjærs. Ta tiden dere trenger og vær forsiktig min venn :-) God tur Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Start batterier er totalt ferdige. Så vi får se om de blir erstattet. Vi har uansett med skaffet startkabler. Så start får vi. Å jeg mitt surrehode glemte multimeter. Jaja Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Litt av en skute. God tur! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Arvid_A Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Biltema har greie nok universalinstrumenter:http://www.biltema.no/no/Varehus/Haugesund/ God tur! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Til en så lang tur på denne tiden av året ville jeg så absolutt vurdert å bytte startbatteriene før avreise. Om du får en intern kortslutning, gassing etc I 3-4m bølger er fort h...ete løs. Så benytt heller dagen til å få alt på stell før avreise. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Batteriene blir byttet nå. Helt enig med dere I det. . :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Båten ved kai. Kort tid før avgang nå. :) MAIS er tent nå. Dere får følge White Lady :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Er jo nesten samme båt som White Lady, og den har vi jo fulgt med på før :-) Fikk dere thrusteren til å funke? Husk å følge med på filtrene etter første husketuren. God tur Bjørn Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Trøster likte meget godt nye batterier.. :) Nå går vi straks.. :) Sjekket filter nå..alt ok. Ser på de til kvelden igjen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Nå har jeg sommerfugler i magen! Alt er taima og tilrettelagt, cola i glasset, hundene er luftet og en dunk med lapskaus er hentet opp fra fryseren! Her er det full konsentrasjon! Ais må være på hele tiden!!! Som Sting synger: Every breath you take, every move you make, every step you take..... I'll be watching you.......!!! Kos dere! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Der passerte dere kontorvinduet mitt! God tur sørover! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
knut1955 Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 (redigert) Ser WL på ais, men nå får jeg ikke velge slepetråd, får kun dette bilde: Redigert 9.Februar.2016 av knut1955 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Blinket du ikke med vinduslysa index . . Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Frissy Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 God tur. Skal følge dere syd og østover..... trygg reise. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.