pacuare Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Jeg er litt gretten for at dere ødelegger underholdnigen med disse korte henteturene. Kan jeg foreslå maks 7 knop? Minnes turen til SAP med glede, det var jo en hel uke med kvalitetstid. Uansett, gratulerer med fin båt og rask hentetur. Er mye vær i nordsjøen nå, så greit å utnytte de vinduene som finnes. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Det ser ud som om i har fint føre derude? 1-1,5 meter sø agten for tværs, og nærmest vindstille, er det rigtigt? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Skal si milene igjen til Ærrendal synker i raskt tempo. Synd for oss som har stor glede i å følge med at det snart er over for denne gang... Du må komme deg fort ut på tur igjen, hehe ;-) Ser dere går langt ut sammen med de store båtene. Hvordan er forholdene der ute nå bjørn? Regner med det er greit siden dere holder 25 knuter :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Nå er det bare bittelitt gammel sjø. Båteier har lyst å komme hjem med skuta. Vi går I en stim med båter. Men har god sikt å enkle forhold. Så her går det som det griner. Eneste er at radaren slår seg av med to tre minutters mellomrom. Aner ikke hva det kan være. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Major Andy . Det stemmer ganske bra som du sier.. :) Slår seg av ganske ofte Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Ja, dere er vel i Arendal om et par timer med den farten der. Godt jobbet. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 (redigert) Ser arendal på den plottere med oversikt nå.. :) Sjøen har faktisk tatt seg opp litt.. tung gammel sjø fra vest sørvest. Medsjø Redigert 10.Februar.2016 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 ETA er vel 14:30 eller deromkring? I god tid inden det bliver mørkt! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Jeg er litt gretten for at dere ødelegger underholdnigen med disse korte henteturene. Kan jeg foreslå maks 7 knop? Minnes turen til SAP med glede, det var jo en hel uke med kvalitetstid. Uansett, gratulerer med fin båt og rask hentetur. Er mye vær i nordsjøen nå, så greit å utnytte de vinduene som finnes. Jeg kan være enig i at det bør innføres en fartsgrense spesielt på kortere henteturer. Det må også være regler for hva som kan kalles hentetur, f.eks. flytting av båt og justering av fortøyning gjelder ikke som hentetur. En tur fra Haugesund til Arendal er selvfølgelig innenfor det akseptable for en hentetur, og jeg skjønner godt at det er fristende med over 20kn i meterhøye bølger. Jeg har forstått at det har vært litt småplukk både før start og underveis, med batterier, baugpropell og radar, men håper det ikke har redusert fornøyelsen av å være på tur. Flinke gutter, og vel hjem siste strekket! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Har kjørt I mørke før inn til Arendal. Det er skummelt selv om jeg er godt kjent. Så da går vi på.. å kjører I dagslys. :) litt tåke nå.. men likavel brukbar sikt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
knut1955 Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Se opp -eller ned for tysk u-båt bak deg Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Så den på Ais etter vi var passert. Godt den ikke dukket opp under oss.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 På utsiden av Homborsund Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Ikke langt igjen nå (dessverre) ;-) Ser dere kommer utenfra. Inn rundt lille torungen? Vel blåst som alltid Bjørn :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Fast løype inn fra havet. Safe.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Blir det Blindleia I morgen, da ? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Går på skinner som vanlig når Bjørn & co er på tur. Og gratulerer til båteieren med en flott Princesse :-) Tipper dere har sånn ca denne utsikten om dere ser i bakspeilet nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 (redigert) Hæææ.. Framme alt. Var som pokker ! Redigert 10.Februar.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Hæææ.. Framme alt. Var som pokker ! Ja. Dette gikk alt for fort og glatt. Er nesten så man håper på reklamasjon så vi hadde fått en ny tur (retur), hehe ;) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
dacapo Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Nei-nei..... Mistet hele morroa :( Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Gratulerer med vel gjennomført seilas! Hvor mye "fløte" vil disse to cattepusene ha pr n.m. når de koser seg på cruise? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Navid.. slike regnskap vil ikke vi båtboer ha.. det er timer ombord pr liter. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 (redigert) Tipper dere har sånn ca denne utsikten om dere ser bak . Sap. Det blir ikke så flat hekksjø. Med p480 Redigert 10.Februar.2016 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
navid Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Navid.. slike regnskap vil ikke vi båtboer ha.. det er timer ombord pr liter. :) He, he....skjønner det... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Igjen vil jeg takke for følge til Trofaste Bp. Det føles som en trygghet å ha dere I ryggen. Ble ikke nødvendig med noen form for Liberty denne gangen heldigvis. Men utrolig godt å få alle gode forslag fra et hjelpekorps her inne. TUSEN TAKK. :) Så vil jeg komme med de samme rådene som blir gitt av alle som reiser med båt på litt utsatte havstrekk. Følg nøye med på Vær å vind. Lenge før du skal dra. Sjøen bruker lang tid på å roe seg etter mye uvær. Det var tidvis antydning til grov sjø. Noen sikkert over 3.5 meter. Å det krever en god båt å forsere såpass med bølger. Men til slutt. Når Torungen dukker opp av horisonten tar jeg meg her gang I å tenke at det skulle jo ikke være over alt nå.. :) jeg vil dra lenger. Men det er deilig å legge seg I egen båt I kveld. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.