Jump to content

Hentetråd Haugesund til Arendal.

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Skal si milene igjen til Ærrendal synker i raskt tempo. Synd for oss som har stor glede i å følge med at det snart er over for denne gang... Du må komme deg fort ut på tur igjen, hehe ;-)

Ser dere går langt ut sammen med de store båtene. Hvordan er forholdene der ute nå bjørn? Regner med det er greit siden dere holder 25 knuter :-)

Mvh. SAP

Jeg er litt gretten for at dere ødelegger underholdnigen med disse korte henteturene. Kan jeg foreslå maks 7 knop? Minnes turen til SAP med glede, det var jo en hel uke med kvalitetstid. Uansett, gratulerer med fin båt og rask hentetur. Er mye vær i nordsjøen nå, så greit å utnytte de vinduene som finnes.

Jeg kan være enig i at det bør innføres en fartsgrense spesielt på kortere henteturer. Det må også være regler for hva som kan kalles hentetur, f.eks. flytting av båt og justering av fortøyning gjelder ikke som hentetur.

En tur fra Haugesund til Arendal er selvfølgelig innenfor det akseptable for en hentetur, og jeg skjønner godt at det er fristende med over 20kn i meterhøye bølger.

Jeg har forstått at det har vært litt småplukk både før start og underveis, med batterier, baugpropell og radar, men håper det ikke har redusert fornøyelsen av å være på tur.

Flinke gutter, og vel hjem siste strekket! :thumbsup:

Igjen vil jeg takke for følge til Trofaste Bp. Det føles som en trygghet å ha dere I ryggen. Ble ikke nødvendig med noen form for Liberty denne gangen heldigvis.

Men utrolig godt å få alle gode forslag fra et hjelpekorps her inne. TUSEN TAKK. :)

Så vil jeg komme med de samme rådene som blir gitt av alle som reiser med båt på litt utsatte havstrekk. Følg nøye med på Vær å vind. Lenge før du skal dra. Sjøen bruker lang tid på å roe seg etter mye uvær. Det var tidvis antydning til grov sjø. Noen sikkert over 3.5 meter. Å det krever en god båt å forsere såpass med bølger.

Men til slutt. Når Torungen dukker opp av horisonten tar jeg meg her gang I å tenke at det skulle jo ikke være over alt nå.. :) jeg vil dra lenger.

Men det er deilig å legge seg I egen båt I kveld.

bilde

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...