Jump to content

Hentetråd Haugesund til Arendal.

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Prøver å registrere meg med enda en bruker på m AIS, men det går vist ikke.. så da blir det white lady på tur igjen. Får bare opp beskjed om at brukeren eksisterende allerede.. litt strømstyrke så prøver vi oss nedover mot Tananger I morgen. Håper på en rolig ferd nedover. :)

Endelig ble det Bobåt

Takker. :)

Vi skal toppe tankene før vi går I morgen. Hvor bør vi fylle?

Jeg pleier å fylle på Apollo Båtsenter, like ved Kystverket. Men Kopervik er gjerne litt billigere om dere vil ha en stopp på veien....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Vi ligger å plundrer litt med batterier . Kan se ut som baugthrøster har tappet startbatteriene . Og ødelagt baugthrøster. Den bare klikker I releet. Fikk start på motor ved å jumpstarte fra forbruksbank. Så vi kjøper startkabler. Så er vi sikret start. :)

Ais blir tent når vi går.. Hvis jeg bare husker.. kan jo ikke ha på Ais når vi går på land.. I følge Sap2000.. :)

Endelig ble det Bobåt

Hehe Bjørn :-) bare la den stå på, du så vi ser hvor vannhullene er ;-)

Kan det være klikkingen i releet kommer av lav spenning? Om du har med et multimeter og har fått strøm på batteriene, så mål fremme på thruster.

Husk og sjekk alt dere kan før dere begir dere utpå utaskjærs. Ta tiden dere trenger og vær forsiktig min venn :-)

God tur

Mvh. SAP

Til en så lang tur på denne tiden av året ville jeg så absolutt vurdert å bytte startbatteriene før avreise. Om du får en intern kortslutning, gassing etc I 3-4m bølger er fort h...ete løs. Så benytt heller dagen til å få alt på stell før avreise.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Nå har jeg sommerfugler i magen!

Alt er taima og tilrettelagt, cola i glasset, hundene er luftet og en dunk med lapskaus er hentet opp fra fryseren! Her er det full konsentrasjon!

Ais må være på hele tiden!!!

Som Sting synger: Every breath you take, every move you make, every step you take..... I'll be watching you.......!!!

Kos dere!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...