Jump to content

Hvor mange luftdyser i båten til Eberspächer i 24 fots båt?

Guest Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Holder endelig på med montering av slangene til min eberspächer d3lcc. Hvor mange luftdyser i kabinen og i uteplassen under kalesjen bør man ha? Det sto noe i monteringsmanuelen webasto at man ikke bør ha fler enn 1 eller 2 uttak. Jeg har en forholdsvis liten båt i forhold til eksemplene i den manualen, så jeg kan ikke helt sammenligne med den.

Båten min er en Sollux 24 uten AC.

Hvor mange luftdyserhar dere, og hvor er de plasert?

Hilsen, KF

Ha minst en av dysene slik at den ikke kan stenges. blir det vanskelig for brenneren å bli kvitt varmluften, vil den kokse og brenne urent.

Det er smart om den som ikke kan stenges er lengst unna varmeren. De nærmeste dysene vil gi mest luft, men det kan du justere med spjeld. Den lengst unna brennern vil alltid gi litt varme, men først når du stenger eller struper de før i sløyfen vil du få full effekt der.

Husk å isolere slangene. Det utgjør mye større forskjell enn man skulle tro og er verd eneste krone.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Guest Kaptein Fredrik

Takk for tips. Nå har jeg kjøpt inn til 2 dyser i kabin, 1 i cockpit og 1 ut fra "akterkabinen". Jeg tenker egentlig ikke å isolere slangene, fordi varmetapet fra slangene vil bidra til oppvarming. Har også bestilt 801 digital termostat, så jeg får litt mer mulighet til å ha kontroll over varmeren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...