Komodo Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Nei det er klart, det er jo mulig. Dersom du kan kombinere det med behov for vinteropplag ellers også kan du jo kanskje forsvare innkjøpet. Ser nå at ilas har større krybber også. (Men det råeste hadde vel vært å gå til et sveiseverksted som driver med aluminium og fått spesiallaget to krybber som virkelig passer ) http://www.westsystem.no/p/14638/ilas-goliat-motorbaatkrybbe-50-fot15-tonn Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trophy Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Jeg tenkte det samme, og noen solide gummimatter må vel gjøre den jobben? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Eureka Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Krybba sender du jo bare i retur med båten. Den skal jo tilbake der du har pickup, så får du bare noen til å plukke den opp på kaia... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Nei, hva kan disse amatørene av noen sjøfolk som kun har fraktet 17000 båter. i forhold til oss bak pcsjermen....... Herre min hatt! Ser ut til at det er andre meninger. Bildet er fra et av fartøyene til Sevenstar. Frakt av mindre fartøy er alt de driver med. Mindre båter i rommet, og større oppå lukene. Stående i krybbe. Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Att rederiet har fraktet båter siden 1967 på denne måten må jo bare skyldes griseflaks! Går det bra denne gangen, så går det kanskje bra neste gangs mentalitet! Båtene blir plassert på noen skarve treklosser, surret fast med sansynligvis utslitte jekkestropper og til båtenes kryssholter. Båten det er snakk om her veier rundt 16 tonn med fulle tanker, litt slakk i jekkestroppene, mye slingring..så vil sansynligvis treklossene under kjølen forskyve seg, kryssholt ryke og så skjer det det som ikke skulle skje. Er det i tillegg dårlig vinkel på jekkstroppene... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Att rederiet har fraktet båter siden 1967 på denne måten må jo bare skyldes griseflaks! Går det bra denne gangen, så går det kanskje bra neste gangs mentalitet! Båtene blir plassert på noen skarve treklosser, surret fast med sansynligvis utslitte jekkestropper og til båtenes kryssholter. Båten det er snakk om her veier rundt 16 tonn med fulle tanker, litt slakk i jekkestroppene, mye slingring..så vil sansynligvis treklossene under kjølen forskyve seg, kryssholt ryke og så skjer det det som ikke skulle skje. Er det i tillegg dårlig vinkel på jekkstroppene... Hvorfor er det sannsynlig med utslitte stropper? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Hvorfor er det sannsynlig med utslitte stropper? Ble godt overasket på lastesikringskurs når vi strekkbelasta stropper. Tålte under halvpart av oppgitt last etter kort bruk. Ikkje alle nye tålte oppgitt last. Trør du på en ny stropp nedi våt skittent sandete underlag så ryker den på halv oppgitt belastning. Jekkestropper er ikkje løfteutstyr. De har ikkje sikkerhetsmargin som mange tror. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Euklid Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Ser ut til at det er andre meninger. Bildet er fra et av fartøyene til Sevenstar. Frakt av mindre fartøy er alt de driver med. Mindre båter i rommet, og større oppå lukene. Stående i krybbe. Klart det er høyere risiko ved transport uten krybbe, men det var det formodentlig ikke så mange som lurte på? Det er vel ikke helt uvanlig at folk forhører seg med diverse rederier for transport langs norskekysten, men ender opp med Ulvan fordi de ikke krever krybbe – og det å få en laget ville blitt for dyrt eller kronglete. Så blir det bare et spørsmål om hva det er verdt å betale for en liten reduksjon i risiko. For Sevenstar sitt vedkommende foregår mye av transporten over svært lange havstrekk, med verdifulle båter – her blir merkostnaden ved krybbe neppe høyere enn at det er et fornuftig tiltak. For kortere transporter langs en kyst det er kurant å få forsikret bort risikoen blir svaret ofte et annet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.