Stalker Startet 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2016 Hva slags type gass falske lønner det seg å gå for. Hvilken er mest gangbar? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 10kg kompositt og 11 kg stål er jo det som lønner seg og er billigst å etterfylle. Men så spørs det hva du har plass til da. Selv har jeg 2 stk 10kg kompositt flasker. Propan driver komfyr, bereder, varmeapperat, krabbekoker og weber grill. Sitér dette innlegget Link to post
Stalker Svart 8.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 har lurt på 2stk 2kg flasker, enten primus blå eller statoil? Da det er det jeg har plass til Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Begge typer er gangbare, hadde 2kg primus i forrige båten og statoil nå. På 5 uker i båten i fjor, brukte vi under 4kg, så med 2 flasker med på tur er det aldri noe problem for oss. Komfyr og kokeplater i drift nesten hver dag. Lokale LPG fyllestasjon håndterer begge typer hos meg, så velge hva du får i nærområdet kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Hvis du klarer å smyge inn en 5 kilos blir det mye enlere for deg å få byttet den rundt om kring. Halve prisen på gassen også (nesten) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Artekno Svart 20.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2016 Løfter denne. Har selv en 2 kg stål i boks på akterdekket. Med den gamle typen skrufatning. Koster 179,- å bytte, hvilket jo er blodpris for 2 kg gass. Før ferien så jeg en maken(?) stålbeholder på Maritim, men denne hadde den samme ventilen som på 5 og 10/11 kilos. Hvilket vel gjør det mulig å fylle der de fyller opp flaska du kommer med i stedet for å bytte. ER dette samme flaske, som da går ned i boksen min? Eller er det en forskjell? Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Bidevind Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Hvor mye gass benytter dere i løpet av sesongen? Vi (2 personer) har kun gassovn og klarer oss med mindre enn 2 * 2 kg i løpet av sesongen. Greit at det blir "halv pris" med 5 kg men jeg ser fordelen av lettere flasker og enklere plassering. Sitér dette innlegget Link to post
Stalker Svart 24.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Det ble til slutt en 2kg primus blå da vi besluttet å ikke bygge inn stekeovn i Seaco'n. Ser ut fra erfaringer i tråden at jeg kanskje råker på et bytte i løpet av sesongen, det ble også litt enklere å få byttet flaske. Takk for alle svar på tråden Sitér dette innlegget Link to post
Summerlars Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Sjekk om det er noen som fyller på gass på flaskene en kommer med istedenfor å bytte. I Kristiansand er det en slik plass. Betalte 90kr i går for å fylle 2kg? Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Sjekk om det er noen som fyller på gass på flaskene en kommer med istedenfor å bytte. I Kristiansand er det en slik plass. Betalte 90kr i går for å fylle 2kg Er i farta for å handle flasker - Hvor er dette, og er det Primus eller Statoil varianten? Sitér dette innlegget Link to post
Summerlars Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Er i sørlandsparken. Inn med gumpens Audi. Til venstre etter den. Står skilt. Vet ikke forskjell på varianter. Tipper han tar begge. Er det forskjellig tut på de? Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Takk for tilbakemelding. Skal ta turen ut dit. Det er flere varianter av 2 kg. flaskene (har jeg latt meg fortelle). De mest brukte i båt synes å være en med "vanlig" click-on kobling for regulator (Staoil flaske), og en med skrukobling. http://flowtech.as/regulatorer/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.