Jump to content

Smøgen - hvordan slippe unna "Bruspulverguttene"? søker sesonginfo

Bay_liner

Recommended Posts

Funderer på å ta en tur innom Smøgen til sommeren men har lyst til å dra dit litt "Off season" dvs når "Bruspulverguttene" har dratt men alt fortsatt er åpent og i drift. Noen som har kjennskep til dette?

Var der for noen år siden og var heldig å ha plass utenom det mest hektiske og det var bra nok men hvis en kunne oppleve "freden og roden" og samtidig ha "full service" ville det være toppers.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Det er noen år siden jeg var der sist, men hvis ting ikke har endret seg veldig de siste årene så er mitt intrykk at Smøgen er veldig AV/PÅ. Jeg har vært der flere ganger om våren eller om høsten i forb. med henting eller levering av båter til Orust og da har vi stort sett hatt havna for oss selv.

Smøgen i midten av september. Helt fritt for bruspulvergutter:

bilde

Ganske rolig hvis du legger deg til venstre ytterst i sundet. Da kan du spasere rundt sundet eller ta ferje.

Her har vi ligget i storm og stille to ganger siste tre år, kjempefint. Ser alt som foregår uten å ødelegge nattesøvn.

Går tregt med leilighetssalget sa han i sommer. Men denne havna kan plutselig bli reservert til fastboende/leilighetseiere

Redigert av Marida (see edit history)

Takker for m ange bra forslag og vinklinger. Tenkte bare utdype tanken bak det første innlegget noe.

Som eksempel: Sist jeg var der lå jeg i Nordhamen ca 5 min å gå fra "pollen". Utmerket løsning, der var det rolig og usjenert.

Når en spaserte til der det foregår var det VELDIG yrende liv der og kanskje noe i overkant av mine preferanser.

Tanken nå var å finne en usjenert havneplass og søke til innhavnen på et tidspunkt da de fleste av "Ruspulvergutta" hadde "snortet" seg i vei og med det kunne nyte av alle fasiliteter Smøgen byr på før "sesongslutt".

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Jeg kan henge meg på anbefalingene om Kungshamn. Rolig havn, fint anlegg, gode handlefasiliteter, og hyggelig betjening. Og så kan man besøke Smögen i passe doser og stikke av når man har fått nok.

Ellers må man passe seg og ikke dra off-season for langt. Var der midt i mai for noen år siden, og da var hele byen stengt. Vi fikk oss en baguett med Skagenrøre på fiskehandleren, var eneste i hele byen som holdt åpent.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Jeg legger meg i Hasselösund når jeg skal besøke Smögen med båt. Det gjelder bare å finne en plass litt inn på bryggene for å unngå skvalpesjø fra båter som passerer i sundet mellom fastlandet og øya Smögen befinner seg på. Stille og rolig Det tar om lag  et kvarter å gå til Smögenbryggan og disse brusgutta.

Jeg legger meg i Hasselösund når jeg skal besøke Smögen med båt. Det gjelder bare å finne en plass litt inn på bryggene for å unngå skvalpesjø fra båter som passerer i sundet mellom fastlandet og øya Smögen befinner seg på. Stille og rolig Det tar om lag  et kvarter å gå til Smögenbryggan og disse brusgutta.

Hvor er gjesteplassene her? Jeg har alltid oppfattet det slik at Hasselösund kun har marina og plass for fastboende. Er det noe liv i denne havna, eller blir det mer enkle overnattingsplasser?

Mvh,

Det er ikke mye party party i Hasselösund, og takk for det! Det har vært et serveringssted på brygga, vet ikke om det er i drift nå, men det er jo ganske kort å gå til Smögen eller Kungshamn. Det er bryggeplasser med akterfortøyning og strøm og et helt greit servicebygg. Et sted for oss som liker å sove om natten!

Her er en videosnutt:

https://youtu.be/8H9KBFYqzgU

Redigert av Kaskazi (see edit history)

Det er ikke mye party party i Hasselösund, og takk for det! Det har vært et serveringssted på brygga, vet ikke om det er i drift nå, men det er jo ganske kort å gå til Smögen eller Kungshamn. Det er bryggeplasser med akterfortøyning og strøm og et helt greit servicebygg. Et sted for oss som liker å sove om natten!

Her er en videosnutt:

https://youtu.be/8H9KBFYqzgU

Flotte trange sund, kanskje ikke helt egnet for seilbåten min, så vi får ta oss en jolletur neste gang vi er i traktene. Var ganske elegant det 5-knop skiltet i det man kom ut av det trangeste sundet :)

Mvh,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...