MajorAndy Startet 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2016 Så ser det ud som om det måske lykkes! Jeg har lige beset og givet bud på en ny (brugt) båd. Det er en 2013 Beneteau Antares 780 med en 220 hestes Yamaha på hækken. Båden er stort set som ny, har under 100 timer på uret og fremtræder stort set som ny båd. Den har toilet, mini pantry, 3-4 sovepladser, fuld kaleche over agterdækket, varmer, Lowrance VHF og Sonic Hub. En Lowrance HDS 12 plotter, landstrøm, forlængede badeplatforme med teak, Simrad autopilot og ....det er vist det. Kontrakten er ikke endeligt underskrevet, men i betragtning af at jeg betaler prisen og der ikke er andre købere inde i billedet, så går det nok hjem. Jeg vender tilbage med lidt billeder og yderligere info senere. I mellemtiden hører jeg meget gerne om gode og dårlige erfaringer med både båd og motor! Andy Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 (redigert) Redigert 13.Februar.2016 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Flott båt:) håper den blir din da!! Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Gratulerer med ny båt.Blir vel litt forskjell etter Nord Westen.Yamaha er bra greier.Piratene i Adenbukta bruker Yamaha,dei må ha noe dei kan stole på. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Gratulerer, artig at du falt ned på Antares. Håper båten befinner seg langt nord i Norge, slik at det blir en fin hentetråd!! :) hehe. ( men jeg regner med den befinner seg i Danmark) En meget komplett utrustet båt, mtp utstyr. AP er bra og komfortabelt Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Gratulerer :-) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Trevligt att Du siktar på sjöliv igen MA! Då blir det kanske tillfälle till en öl på Ven eller i Rungsted i sommar.... Bästa hälsningar från Ebonita Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Gratulerer! Fin båt med praktiske løsninger! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Gratulerer og velkommen "tilbake":-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bonus Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Spennende, Andy. Jeg våger et gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Fin båt dette! Har vært enkelte som har har klaget på litt dårlig førermiljø grunnet heller pinglete førerstol, men det trenger ikke gjelde denne. Populær båt her i Bergen. Allværsbåt. Fin å fiske fra. Good luck! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
sap_2000 Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Gratulerer så mye Major Andy :-) Fin og velutstyrt båt som jeg tror dere vil gi dere kvalitetstid når dere vil på sjøen. -og med Yamaha på hekken er det store sjanser for et bekymringsløst båthold. Skal du ha den på tilhenger eller blir den for tung for bilen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 (redigert) Gratulerer så mye fra meg og. Tror nok dette blir handel ja. Koster nok for mye å slippe tak I denne båten nå.. :) fristelsen er nok allerede blitt større enn en fornuftig mann kan bære. . :) Edit skrivefeil. :) Redigert 13.Februar.2016 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Flott! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
BMF Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Jamen - stort tillykke. Du tager bare kontakt hvis du skal have hjælp til at få den sejlet hjem. Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Bitteliten Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Velkommen til det enkle og gode båtlivet! Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Dette blir bra Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MajorAndy Svart 14.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Tak for gratulationer! Ja, dette er helt anderledes end Nord Westen. Og det er jo med vilje. Jeg har tre værdifulde ugers sommerferie, og jeg egner mig ikke til at se to af dem gå op i blæst, regn og ventetid i en tilfældig havn på at vinden skal lægge sig, så man kan komme videre. Men det er mig :-) Og så må jeg indrømme, at det er en lettelse - som Bitteliten skriver - at gå over til et bådliv, der ikke er præget af store udgifter til vedligehold og uventede reparationer. Igen er jeg sikker på at der er andre, der nyder at lakere mahogny, vaske teak, rengøre intercooleren og polere i dagevis. Men jeg har hverken evner eller tid til det :-) Båden blev valgt ud fra at den skal være stor nok til at fruen og jeg kan tage afsted en weekend og at jeg kan sidde en aften eller eftermiddag og mimre i båden i havnen og betragte livet. Det gør, at den bliver for stor til at traile, SAP. Den kan være på en 3500 kilos trailer men er jo 2.85 bred, så det kræver både bil, kørekort og særlig tilladelse til at køre med. Men jeg overvejer alligevel at anskaffe en trailer, så jeg kan bruge den til vinteropbevaring og få den ind i en hal så motor og andet er sikre i forhold til tyve og andet pak :-) Men nu skal jeg lige have kontrakten underskrevet først. Mandag, måske? Hentetur bliver det nok ikke, da jeg ikke tør satse på vejret lige nu i så lille en båd. Så det blive nok levering med bil. Mere info kommer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Gratulerer med fin båt, og velkommen tilbake i elementet der du hører hjemme! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kaskazi Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Gratulerer med ny båt! Jeg har selv fundert litt på et 'enklere båtliv' som Bitteliten uttrykker det. En båt man kan dra på overnattingsturer med, men som man også kan la ligge uten at det gir dårlig samvittighet. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Gratulerer med en flott båt! Dette er en kvalitetsbåt som ser ut til å være “riktig” utstyrt. Håper den vil gi deg kvalitetstid på sjøen og et bekymringsfritt båtliv. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
MajorAndy Svart 19.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Så gik det hele i orden: Kontrakten blev underskrevet mandag og udbetaling overført. Både sælger og køber var interesserede i at få købet i boks, så i dag tog sælgeren og hans bror den lange vej fra Jylland med båden på en trailer. I Helsingør ventede en kran, og så kom båden på stativ, hvor jeg regner med at den skal stå i et par uger mens jeg bundmalet og polerer. Det er en noget mærkelig fornemmelse at downscale. Meget af layoutet minder jo om NordWesten, men den er jo bare lige halvt så stor, så det hele føles trangt og lidt ferskt i indretningen når man er vant til Orustkvaliteten. Fransk masseprodukt er ikke det samme. Det samme synes konen, men vi er også rørende enige om at når man kan købe syv af disse både for det samme som NW'en kostede, så får vi rigtig meget for pengene! Agterdækket er stort og man sidder fint seks mennesker her. Fire sidder ok i salonen indenfor og forkahytten er både lang og bred nok til at to sover godt her. Der mangler skabsplads i salonen. Til gengæld er der rigtig meget stuveplads. Det er dog steder hvor det ikke lige er til at komme til som fx under sofaen. Toilettet er virkelig småt, men fungerer. Webastoen tændte og fungerer fint. Den har stor plotter, AIS modtager, Sonic hub, Simrad autopilot mm mm. Meget udstyr for pengene. Kalechen tog en time at sætte på fordi jeg ikke havde prøvet det før :-) nu er der så et mindre bjerg af manualer at læse, men det er jo bare en fornøjelse. I morgen skal jeg ned og vaske lidt mere og sætte mig ind i motoren. Om to-tre uger er jeg på vandet igen. Det føles meget rigtigt :-)) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 19.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Gratulerer så mye, flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 19.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Nok en gang gratulerer med en flott båt! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Hulda Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Et meget godt kompromiss Major Andy! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.