Ibiza19sport Startet 13.Februar.2016 Del på Facebook Startet 13.Februar.2016 Hei. Etter å vært "skapleser" av forumet lenge, har jeg nå omsider opprettet konto. Er lykkelig eier av en Ibiza 19 Sport 96' mod. har nylig byttet motor til en 2005 Mariner 115 Optimax. Det meste har gått greit, bortsett fra kobling tiltindikator-instrumentet. På kontakten til "hovedkabelen" fra instrumentene, er det 3stk løse kabler. Den ene er tilt-opp og den andre er tilt-ned. Den tredje, (brun/hvit) tror jeg er til indikatoren på dash'en, men den finner jeg ikke på motoren. Bruker kabel fra den gamle motoren (96' Mariner 90hk). Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 14.Februar.2016 Del på Facebook Svart 14.Februar.2016 Hei Har samme motor og modell. Jeg fikk i sin tid aldri koblet trimindikatoren da jeg ble fortalt at jeg måtte kjøpe en ekstra sensor for å få denne til å fungere. Husker ikke fargekoding men "noe" manglet i std. leveransen på denne modellen... kjører fortsatt rundt uten fungerende instrument da jeg ikke ser noe særlig nytte og flg. ikke har prioritert å kjøpe manglende sensor. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza19sport Svart 14.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2016 Blir nok å trimme på følelse da ja. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.Februar.2016 Del på Facebook Svart 14.Februar.2016 Desse motorane er vel samme som Mercury? Om det er tilfelle, så skal trim indikatoren være fastskrudd på motorbraketten på babord side ved der "tilt-tuben" kommer ut. Er der to skruehull i braketten ved "tilt-tuben", så har du ikkje indikator. Tror det finnes dokument på denne motoren i dokumentarkivet her på Baatplassen. Hvertfall finnes det for Mercury Optimax som du kan bruke. Trimindikator får du eventuelt for en rimelig penge hos www.ravnsgarage.no. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.