Jump to content

Kobling av Powertilt på Mariner Optimax 115 2005 mod

Ibiza19sport

Recommended Posts

Hei.

Etter å vært "skapleser" av forumet lenge, har jeg nå omsider opprettet konto.

Er lykkelig eier av en Ibiza 19 Sport 96' mod.

har nylig byttet motor til en 2005 Mariner 115 Optimax.

Det meste har gått greit, bortsett fra kobling tiltindikator-instrumentet.

På kontakten til  "hovedkabelen" fra instrumentene, er det 3stk løse kabler.

Den ene er tilt-opp og den andre er tilt-ned.

Den tredje, (brun/hvit) tror jeg er til indikatoren på dash'en, men den finner jeg ikke på motoren.

Bruker kabel fra den gamle motoren (96' Mariner 90hk).

Noen som har tips?

Hei

Har samme motor og modell. Jeg fikk i sin tid aldri koblet trimindikatoren da jeg ble fortalt at jeg måtte kjøpe en ekstra sensor for å få denne til å fungere. Husker ikke fargekoding men "noe" manglet i std. leveransen på denne modellen... kjører fortsatt rundt uten fungerende instrument da jeg ikke ser noe særlig nytte og flg. ikke har prioritert å kjøpe manglende sensor.

Desse motorane er vel samme som Mercury? Om det er tilfelle, så skal trim indikatoren være fastskrudd på motorbraketten på babord side ved der "tilt-tuben" kommer ut. Er der to skruehull i braketten ved "tilt-tuben", så har du ikkje indikator. Tror det finnes dokument på denne motoren i dokumentarkivet her på Baatplassen. Hvertfall finnes det for Mercury Optimax som du kan bruke. Trimindikator får du eventuelt for en rimelig penge hos www.ravnsgarage.no.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...