PappiPT Startet 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Februar.2016 Hei, Jeg kan få en Joda 24 som prosjekt. (gratis) Men sannsynligvis må motoren byttes, og kaleshen. Kan det være en bra deal? Og hva skulle det koste å kvitte seg med et sånt båt? Jeg er handy, men nybegynner med motorer. Båten har gått i fjor sommer, men så stoppet motoren. eieren har ikke lyst/tid til å begynne på den. Jeg har nå en 17 fots Ryds med 30 hk utenbords som er første båten min. Tenkte på en billig større båt! Hilsen, Paul Sitér dette innlegget Link to post
Draco2400Styling Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 (redigert) Det er ikke sikkert motoren må byttes! Vet du hva som er galt med den? Hva motor står i båten? Kalesje er dyrt! En ny koster for 10-12 tusen, men hvis du får den gratis så ville jeg ikke tenkt meg om to ganger hvis den ser ok ut og ikke har skader under vannlinjen! Redigert 14.Februar.2016 av Båtentusiasten99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 En gratis plastbåt er alltid en god deal! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nero II Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Enig med Index! Her får du en båt du kan bruke 15 år på å vokse ut av. (Det er omtrent like lenge som ny kalesje varer). Først må du skaffe deg greie på hva som er i veien med motoren. Hvis forrige eier har et såpass distansert forhold til båten som du forteller, trenger det ikke være noe grunnleggende problem. Så du har lite å tape, men mye å vinne. Gjør du en god jobb med prosjektet kan du også sitte igjen med gode penger - om du velger å selge når du er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
PappiPT Svart 20.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Takk, alle! :) Skal sjekke med en kompis som har litt peiling på motor. Er litt redd for at en ny (brukt) motor koster 40-50000. man må vell ha 40-50 hk på en sånn båt? skal legge til noe bilder etterhvert :) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 40-50 hk er ikke nødvendig. Mange av disse har originalt en Volvo Penta på ca 25 hk. Hvilken motor står i fra før? Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 40-50 hk er ikke nødvendig. Mange av disse har originalt en Volvo Penta på ca 25 hk. Hvilken motor står i fra før? Dette er helt riktig! Hadde en Joda 24 med 49Hk perkins for noen år siden. Fikk ikke brukt de siste hestekreftene da båten bare satt seg på hekken. Du fyller også hele motorrommet slik at det blir vanskelig å komme til for å ha service på motor. Dette er et skrog som trives best i 7 knop. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Torsen67 Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Joda 24 er en typisk snekke med tradisjonelt skrog. Ikke like rask som feks Sollux 24 eller andre flatbunnede snekker. 25-35 hk holder. Men en flaps bak vil kanskje hjelpe slik at den ikke setter seg ned for tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Draco2400Styling Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Har en Joda 24 med en Yanmar 3qm på 33hk, kan umulig tenke at du vil trenge noe mer! Sitér dette innlegget Link to post
PappiPT Svart 23.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Vet ikke hva slags motor det er. gammel var den nok ! Skal finne ut litt mer senere. Takk for alle input! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.