Jump to content

Bytte innenbords på en Joda 24.

PappiPT

Recommended Posts

Hei, Jeg kan få en Joda 24 som prosjekt. (gratis) Men sannsynligvis må motoren byttes, og kaleshen. Kan det være en bra deal? Og hva skulle det koste å kvitte seg med et sånt båt? Jeg er handy, men nybegynner med motorer. Båten har gått i fjor sommer, men så stoppet motoren. eieren har ikke lyst/tid til å begynne på den. Jeg har nå en 17 fots Ryds med 30 hk utenbords som er første båten min. Tenkte på en billig større båt!

Hilsen, 

Paul

Enig med Index! Her får du en båt du kan bruke 15 år på å vokse ut av. (Det er omtrent like lenge som ny kalesje varer). 

Først må du skaffe deg greie på hva som er i veien med motoren. Hvis forrige eier har et såpass distansert forhold til båten som du forteller, trenger det ikke være noe grunnleggende problem. 

Så du har lite å tape, men mye å vinne. Gjør du en god jobb med prosjektet kan du også sitte igjen med gode penger - om du velger å selge når du er ferdig.

40-50 hk er ikke nødvendig. Mange av disse har originalt en Volvo Penta på ca 25 hk. Hvilken motor står i fra før?

Dette er helt riktig! Hadde en Joda 24 med 49Hk perkins for noen år siden. Fikk ikke brukt de siste hestekreftene da båten bare satt seg på hekken. Du fyller også hele motorrommet slik at det blir vanskelig å komme til for å ha service på motor. Dette er et skrog som trives best i 7 knop.

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...