sondre88 Svart 8.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 da mangler bare siste dørkeplata som eg må gjøre på nytt :) fikk stolene i dag :) Sitér dette innlegget Link to post
Baljo Svart 8.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 Blir jo skikkelig bra dette her :). Driver selv og fikse opp en Draco 2100 SC :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 8.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 takk for d :) har du lagt ut prosjektet ditt? :) Sitér dette innlegget Link to post
Draconoobie Svart 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Ser veldig bra ut Sondre! Holder på med en Draco 2000. veldig inspirerende å se dette! Skjønner jeg har mye å lære og ikke minst mye jobb igjen! Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Hei sondre88. Fin båt du har kjøpt deg, ser du bor i Førde, jeg hadde en Draco 1700TL i 5 år, som jeg hadde i havna i Førde, Den båten du har kjøpt var det noe kjent med, kjøpte du den i Florø? det ser ut som båten til en kamerat av meg, jeg tror han solgte den i fjor eller noe sånt kan dette stemme? Er planen å få den på vanne denne sesongen? Skal du ha den i havna i Førde? Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
sondre88 Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Hei! fått gjort lite i det siste, er alene pappa så det strekker ikke til hver uke til båt :) men snart på bane igjen tenker eg :) Draconoobie: Ser ut som at du har et spennende prosjekt forann deg du og, håper du holder oss oppdatert :) Hebbelille: Stemmer at denne har lugget i havna i førde men det er vell noen år siden nå :) den kom opprinnelig fra Stavanger så langt bak eg er klar over, var selv med å hentet den med en kompis av meg. Han hadde den i noen år i havna i Førde, solgte den videre i fjord om ikke eg tar helt feil til han som solgte den til meg. Da låg den mest sannsynlig i Florø :) Eg kjøpte den i Stavang :) så d er nok garantert den båten du sikter til :) håper virkelig eg får den på vannet denne sesongen ja og da blir d mest trolig i Førde havna :) Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Hvordan Går det med oppusningen? nå som det er sol og pent er det jo fint å få jobbet lit :D snart sesong start :) Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
sondre88 Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Hei igjen :) Hadde båten nett utpå vatnet der eg bor for å få testa den litt :) gikk som bare det vil eg si, så motivasjonen kom sterkt tilbake igjen også mtp d fine været som er :) holder på med siste dørkeplata no, legger ut bilder når det er ferdig :) Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Artig måte å lage dørkeplater med natefuger på. Men kan du gi litt tips om hvordan du bruker overfresen og hva slags type fres du har. Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 27.April.2016 Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 har du tatt den på land igjen eller lot du den ligge ute å jobber videre med den der? Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
sondre88 Svart 27.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2016 Viking28-79: Eg tegnet bare opp det mønsteret eg følte passet best i forhold til båten med blyant. Brukte vell en 5mm overfres, sank den ned 2-3 mm for å oppnå sporet. Fresen har en "land" eg kan stille slik at eg kan føre det langs finerplata for å få beine linjer. Kan og bruke skrutvinger å feste et bord slik at en kan føre fresen langs den. Den fresen eg har er gammel og ikke av det beste merket, er en skikkelig hobby fres :) men den funker :) om du ønsker d kan eg ta litt bilder som forklarer d sikkert litt bedre enn d eg får til :) Hebbelille: Eg tok den opp igjen, vil ha ny kalesje til den før eg legger den ut igjen :) blir nok mest sannsynlig ikkje fjorden i år desverre men håper å få den på vannet her eg bor så eg får brukt den litt :) Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 28.April.2016 Link til dette innlegget Svart 28.April.2016 Viking28-79: Eg tegnet bare opp det mønsteret eg følte passet best i forhold til båten med blyant. Brukte vell en 5mm overfres, sank den ned 2-3 mm for å oppnå sporet. Fresen har en "land" eg kan stille slik at eg kan føre det langs finerplata for å få beine linjer. Kan og bruke skrutvinger å feste et bord slik at en kan føre fresen langs den. Den fresen eg har er gammel og ikke av det beste merket, er en skikkelig hobby fres :) men den funker :) om du ønsker d kan eg ta litt bilder som forklarer d sikkert litt bedre enn d eg får til :) Hebbelille: Eg tok den opp igjen, vil ha ny kalesje til den før eg legger den ut igjen :) blir nok mest sannsynlig ikkje fjorden i år desverre men håper å få den på vannet her eg bor så eg får brukt den litt :) Skjønte nesten at du brukte anlegg på de lange sporene. Men bokstaver og buer har du tatt på frihand da tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 29.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2016 ja det stemmer :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 https://baatplassen.no/bildearkiv/62/62073/snapchat-4148976838543161421.jpg da var siste plata laga og lakka for 2. gang :) et strøk til, litt puss og klarlakk :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Begynt å skje litt igjen :) fått lagt ned dørkeplatene å såvidt begynt å fuge rundt kantene :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 14.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 14.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 Da har eg fått gjort litt mer etter en alt for lang pause igjen :) trekt opp sideplatene i båten å montert nye seter :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 kappet opp skai til å sy sofa og ryggstøtte bak i båten :) planen er å sy inn en blå "pølse" der sømmene møtes slik at det blir tilsvarende stolene :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 24.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2017 etter mange meter med tråd, mange knekte nåler og mye frustrasjon fikk eg endelig sydd ferdig og trekt setet bak i båten :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 25.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 prøvde det ut i båten i dag, syns d ble bra :) men tror eg skal sy på noen knapper i blått både på sete og ryggen :) nå er d å behandle treverket bak sofan og trekke noe av d med den blå skai`n :) går fremover ihvertfall :) planen videre er også å sy ny kalesje, har den gamle som mal, vil ihvertfall prøve, er mye penger å spare der :) Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 no har eg lakka å trekt opp resten, her er den innerste delen med koppholder. to kasser på sidene for oppbevaring, mangler kunn å trekke lokkene som skal være over. benken med to luker i setet og en luke nede i midten. med den nye sofan til slutt. no er eg i gang med å trekke om solsengen som er i bak kant av sofan. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Blir flott dette? Sitér dette innlegget Link to post
sondre88 Svart 5.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 takk for det :) Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 6.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2017 Her legger du både ned masse arbeid, og så får du en båt som både er strøken og "bare din". Godt jobba! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.