Jump to content

Prosjekt Draco 1800 DC

sondre88

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Hei sondre88.

Fin båt du har kjøpt deg, ser du bor i Førde, jeg hadde en Draco 1700TL i 5 år, som jeg hadde i havna i Førde, Den båten du har kjøpt var det noe kjent med, kjøpte du den i Florø? det ser ut som båten til en kamerat av meg, jeg tror han solgte den i fjor eller noe sånt kan dette stemme?

Er planen å få den på vanne denne sesongen? Skal du ha den i havna i Førde?

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Hei! fått gjort lite i det siste, er alene pappa så det strekker ikke til hver uke til båt :) men snart på bane igjen tenker eg :)

Draconoobie: Ser ut som at du har et spennende prosjekt forann deg du og, håper du holder oss oppdatert :)

Hebbelille: Stemmer at denne har lugget i havna i førde men det er vell noen år siden nå :) den kom opprinnelig fra Stavanger så langt bak eg er klar over, var selv med å hentet den med en kompis av meg. Han hadde den i noen år i havna i Førde, solgte den videre i fjord om ikke eg tar helt feil til han som solgte den til meg. Da låg den mest sannsynlig i Florø :) Eg kjøpte den i Stavang :) så d er nok garantert den båten du sikter til :)

håper virkelig eg får den på vannet denne sesongen ja og da blir d mest trolig i Førde havna :)

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Viking28-79: Eg tegnet bare opp det mønsteret eg følte passet best i forhold til båten med blyant. Brukte vell en 5mm overfres, sank den ned 2-3 mm for å oppnå sporet. Fresen har en "land" eg kan stille slik at eg kan føre det langs finerplata for å få beine linjer. Kan og bruke skrutvinger å feste et bord slik at en kan føre fresen langs den. Den fresen eg har er gammel og ikke av det beste merket, er en skikkelig hobby fres :) men den funker :) om du ønsker d kan eg ta litt bilder som forklarer d sikkert litt bedre enn d eg får til :)

Hebbelille: Eg tok den opp igjen, vil ha ny kalesje til den før eg legger den ut igjen :) blir nok mest sannsynlig ikkje fjorden i år desverre men håper å få den på vannet her eg bor så eg får brukt den litt :)

Viking28-79: Eg tegnet bare opp det mønsteret eg følte passet best i forhold til båten med blyant. Brukte vell en 5mm overfres, sank den ned 2-3 mm for å oppnå sporet. Fresen har en "land" eg kan stille slik at eg kan føre det langs finerplata for å få beine linjer. Kan og bruke skrutvinger å feste et bord slik at en kan føre fresen langs den. Den fresen eg har er gammel og ikke av det beste merket, er en skikkelig hobby fres :) men den funker :) om du ønsker d kan eg ta litt bilder som forklarer d sikkert litt bedre enn d eg får til :)

Hebbelille: Eg tok den opp igjen, vil ha ny kalesje til den før eg legger den ut igjen :) blir nok mest sannsynlig ikkje fjorden i år desverre men håper å få den på vannet her eg bor så eg får brukt den litt :)

Skjønte nesten at du  brukte anlegg på de lange sporene. Men bokstaver og buer har du tatt på frihand da tenker jeg.

• 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

bilde

prøvde det ut i båten i dag, syns d ble bra :) men tror eg skal sy på noen knapper i blått både på sete og ryggen :) nå er d å behandle treverket bak sofan og trekke noe av d med den blå skai`n :) går fremover ihvertfall :) planen videre er også å sy ny kalesje, har den gamle som mal, vil ihvertfall prøve, er mye penger å spare der :)

bilde

no har eg lakka å trekt opp resten, her er den innerste delen med koppholder.

bilde

to kasser på sidene for oppbevaring, mangler kunn å trekke lokkene som skal være over.

bilde

benken med to luker i setet og en luke nede i midten.

bilde

med den nye sofan til slutt. no er eg i gang med å trekke om solsengen som er i bak kant av sofan.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...