Jump to content

Lett transportabel gassgrill


Bonus

Recommended Posts

Hei, jeg er på jakt etter en lett transportabel gassgrill. En som er lett å ta med på tur, komplett med gassbeholder for å ta med på lan for å grille.

Det ideelle hadde vært en komplett "kuffert" som man slo opp ved bruk.

Er det noen som har noen tips?

Trond

<{POST_SNAPBACK}>

He he, det er av sine nærmeste man skal ha det eller ....

Søkte litt på nettet og fant at Weber har en modell som kalles "Go anywhere", og denne fåes i to versjoner; for kull og gass. Som gassgrill bruker den std. engangsbeholdere, man kan også få reduksjonsventil for vanlig refill-flasker.

 

Bilde

 

Noen som har erfaring med denne?

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg er på jakt etter en lett transportabel gassgrill. En som er lett å ta med på tur, komplett med gassbeholder for å ta med på lan for å grille.

Det ideelle hadde vært en komplett "kuffert" som man slo opp ved bruk.

 

Er det noen som har noen tips?

 

Trond

Kjøpte en grei liten sak på Rema (eller var det Rimi?) i fjor sommer den er rund, og enkel å pakke bort.

Kostet noen hundrelapper, og fungerte greit nok til vårt behov. Det var ikke med noen koffert, så jeg har den i pappesken den lå i.

Link to post
Share on other sites

Den lille runde (blå?) nevnt ovenfor, er av merke Campinggaz, fransk? merke på alt mulig camping utstyr. Hendig og grei, Nille og Plantasjen solgte også ifjor. Og WATSKI forhandlere tror jeg, til dobbel pris...

 

SUper enkel i bruk, lett å rengjøre.

Link to post
Share on other sites

Den lille runde (blå?) nevnt ovenfor, er av merke Campinggaz, fransk? merke på alt mulig camping utstyr.  Hendig og grei, Nille og Plantasjen solgte også ifjor.  Og WATSKI forhandlere tror jeg, til dobbel pris...

 

SUper enkel i bruk, lett å rengjøre.

<{POST_SNAPBACK}>

Den er helt super. Ligger i en grei bag, med plass til to gassbeholdere. Følger også med stekeplate.

 

Faxen, som handlet på Expert...tror jeg det var.

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Denne har jeg også. Er kjempefornøyd. Teflonbelegget gjør at den er like vin med enkel vask etter bruk. Heller man vann i underbeholderen slipper man at fettet som renner av kjøtet ol. setter seg fast. G-sport har den i salg også.

Den gamle Weberen ligger nå som ballast i bunnen av Astor. Kommer trolig aldri i bruk igjen.

Sætre marina har en nesten identisk som ligger i koffert.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

"Den lille blå"

Er det denne noen prater om?:

Bilde

Sakset fra Watski:

"PARTYGRILL

Kombinert grill og kokeplate med piezotenning. Teflonbehandlet gitter og kar. Karet fylles opp med vann som igjen samler opp ubehagelige drypp fra grilllingen og gjør rengjøringen enkel. Avtagbare ben samt grillrist gjør den lett å pakke og stue unna. Diameter 33 cm. 1350 W Koketid: 1 liter vann ca 6 min. Anbefalt brukt sammen med gassflaske 69015-1 "

 

Kikket på denne selv hos Watski forhandleren Navigare i Kr.sand. Mener den kostet rundt 900kr, skrinla kjøpet foreløpig da jeg syntes dette var slakt av lommeboka for noe utstanset blikkskrammel. Men kjekk virket den med fettdrypp i vannreservoar og lett å pakke sammen. Får jeg den for halvparten andre plasser kjøper jeg den tvert....

Link to post
Share on other sites

Den lille blå er grei nok, gassflasken taper seg litt for fort, du mister varme. Skal du steke kjøtt bør ikke stykkene være for store. Grillen bør plasseres så lunt som mulig. Taper fort mye varme ved litt trekk.

Man må passe på at platen ikke ligger på for lenge med varme på uten at den brukes. Lett for å brenne teflonbelegget....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Statoil selger/solgte en liten hendig gassgrill på bensinstasjonene.

 

Den er på størrelse med den Weber'n som er nevnt lenger opp pollen.

Blir levert med slange og kopling men uten flaske. Kostet for en 3-4 år siden Nok.250,-

 

Jeg hadde en 2 kilos flaske som er en grei størrelse å ta med seg på land.

 

Er vel ikke av Weber kvalitet, men jeg syns den var grei nok.

 

 

"Hvordan er det med sikkerheten i forholl til disse små gass grillene. Hva om det ble en gass lekkasje når grillen ligger nede i båten? Er det noen som har erfaring og synspunkter på dette?

 

Hilsen "Hiatus""

 

Man bør ikke lagre noe som helst med gass ned i båten. Jeg hadde min stående på egnet plass med drenering.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

OBS har Partygrillen på tilbud til kr 289 iflg dagens junkmail. Noe nyttig kommer det ut av å vente på at Altinn skal få behandlet skjemaene mine.....

 

Bjaas

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

OBS har Partygrillen på tilbud til kr 289 iflg dagens junkmail. Noe nyttig kommer det ut av å vente på at Altinn skal få behandlet skjemaene mine.....

 

Bjaas

<{POST_SNAPBACK}>

Det var da som helsike, kjøpte den for noen timer siden hos Nille for 398kr. Men pytt pytt, penger har vi jo nok av- en 100ings fra eller til spille jo ingen rolle.......

For ordens skyld prater jeg om denne:

Bilde

 

Og hos Watskiforhandlerne koster samme saken 878kr (katalogpris)

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...
Svenning: Hvordan var erfaringene dine med denne grillen ?

Hei 2new, jeg kjøpte den faktisk aldri. Og grunnen var (ihvertfall i 2005) at denne ikke var godkjent for salg i Norge.

 

Jeg kjøpte ikke noe annet heller, men behovet er nok der fortsatt ...

Link to post
Share on other sites

Kan trygt anbefale Weber sin Q120.

Tar litt større plass enn de andre portable løsningene, men grillingen blir perfekt.

Men ikke større enn at den stuves bort i min 22' daycruiser.

 

En kommentar man ofte får er: "Den der borte var fin, vi kjøper en sånn, nå er jeg lei av engangsgrillene.."

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...