Jump to content

"Overivrig" tilt på Evinrude E-tech 50


Ask

Recommended Posts

Har opplevd dette på ein e-tec 90 hk jeg hadde, problemet var vann som rant mellom presseningen og ned i kontroll boksen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde ingenting. Dette skjedde kun sporadisk ved rette vind og bølger så passet bare bedre på når bølgene slo den veien

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

2-26 er vel et bedre alternativ å spraye med

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Tre sannsynlige årsaker:

Bryter på motor (om den har trim-bryter på motorkåpe?), eller bryter på gasshendel er defekt, ta av ledning til bryter, mål med multimeter.

 

Defekt rele, releene til trim/tilt sitter under motorkåpen, ett rele for opp og ett for ned. Kobler du om på releene vil problemet være att motoren hele tiden tilter ned...

 

10 min jobb...

Redigert av alfaalfa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...